Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Μια πονηρή μέθοδος εξοικονόμησης προσωπικού.

Από την 1η Ιουνίου, ημέρα που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε για να ανακοινώσει αιφνιδιαστικά τη μετατροπή 800 σχολείων διευρυμένου ωραρίου σε σχολεία «αναμορφωμένου προγράμματος», επισημάναμε τη βιασύνη, την προχειρότητα και την έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης του όλου εγχειρήματος.
Σε όλο το χρονικό διάστημα που ακολούθησε, οι ίδιες οι σχολικές μονάδες, οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και οι Γενικές τους Συνελεύσεις ανέδειξαν σε όλο τους το φάσμα την υποκρισία που διατρέχει κι αυτήν την ενέργεια του Υπουργείου, τα τεράστια παιδαγωγικά θέματα που θα έπρεπε να έχουν συζητηθεί καθώς και τον «αποφασίζουμε και διατάσουμε» χαρακτήρα που αποπνέει ο ορισμός των σχολείων αυτών.
Η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επιβεβαίωσε, δυστυχώς, όλους τους ενδοιασμούς και τις ανησυχίες αποκαλύπτοντας τις πραγματικές προθέσεις πίσω από τις μεγαλόστομες εξαγγελίες.
Το «χωρίς δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού» είναι αυτό ακριβώς που διαβάζουμε. Το Υπουργείο δεν έχει σκοπό να ξοδέψει τίποτα απολύτως πέρα, φυσικά, από ότι χρηματοδοτεί το ΕΣΠΑ. Γιατί αν υπάρχει έστω κι ένας που δεν το έχει αντιληφθεί, όλες οι «παιδαγωγικές» παρεμβάσεις γίνονται με βάση το τι μπορεί να πληρώσουν τα κοινοτικά κονδύλια κι όχι με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
Σ΄ αυτήν ακριβώς τη διάσταση θα κινηθεί και ο τρόπος εξεύρεσης των εκπαιδευτικών που απαιτεί το πρόγραμμα. Όλες οι θέσεις που «δημιουργούνται» και χρειάζονται, πέραν των δασκάλων, εκπαιδευτικούς, θα καλυφθούν με γνώμονα τις ώρες που πλεονάζουν στη Β΄/θμια Εκπαίδευση. Κάτω από αυτό ακριβώς το πρίσμα επιλέχθηκαν τα αντικείμενα τα οποία επιβάλλονται στους μαθητές των σχολείων αυτών.   
Το σημαντικότερο όμως για το Υπουργείο είναι η εξοικονόμηση δασκάλων σε μια χρονιά τραγικής μείωσης των προσλήψεων και μαζικών συνταξιοδοτήσεων. Το μεγάλο «πλεονέκτημα» του τύπου αυτού σχολείου είναι το ότι χρειάζεται μόνο έναν δάσκαλο για τις ώρες μετά τις 2 το μεσημέρι. Οι υπόλοιποι που ως τώρα εργάζονταν στα ολοήμερα τμήματα  θα καλύπτουν ανάγκες του πρωινού προγράμματος στο σχολείο τους ή σε άλλα σχολεία στα οποία θα μετακινούνται ως υπεράριθμοι. Μελετώντας προσεχτικά το πρόγραμμα εύκολα φαίνεται κι ο λόγος που δεν εφαρμόζεται σε μικρότερα σχολεία όπου εργάζεται μόνο ένας δάσκαλος στο ολοήμερο.
Δεν απασχολεί καθόλου την πολιτική ηγεσία το γεγονός το ότι αντί να κινείται προς την κατεύθυνση του Ενιαίου Σχολείου, δημιουργεί έναν ακόμη τύπο σχολείου. Αν, όπως λέει το Υπουργείο, τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά λειτουργήσουν και 160 «νέα πιλοτικά» σχολεία, θα έχουμε:
28 πιλοτικά που λειτουργούν από το 1998 και σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία «είναι πολυδάπανα» και τώρα γίνεται αποτίμηση της 12ετούς λειτουργίας τους στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Τα 160 νέα πιλοτικά (που ενδέχεται να συμπεριλάβουν και τα προϋπάρχοντα 28).
Τα 800 σχολεία «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος».
Τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου.
Τα σχολεία που δεν έχουν καθόλου ολοήμερο πρόγραμμα.
Αντιμετωπίζει με ανησυχητικά επιφανειακό τρόπο, η πολιτική ηγεσία, όλες τις επιστημονικές ενστάσεις για την είσοδο της ξένης γλώσσας από την Α΄ τάξη, για τον τρόπο εισαγωγής της πληροφορικής, για το πλήθος των εκπαιδευτικών αντικειμένων καθώς και την επιβολή της παραμονής ως τις 2μ.μ. Χρησιμοποιεί το παράδειγμα κάποιων μόνο χωρών αγνοώντας τι γίνεται σε άλλες και δεν προβληματίζεται για το ότι ακόμη και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το πρόγραμμα αρχικά καταψηφίστηκε!!!
Αρνείται, η πολιτική ηγεσία, να δει τα κτηριακά προβλήματα των σχολείων που με αριθμητικά και μόνο κριτήρια επέλεξε να «αναμορφώσει» καθώς και τα προβλήματα που διογκώνει η υποχρηματοδότηση των σχολείων, συνεπής στη διαχρονική τακτική της εγκατάλειψης της δημόσια, δωρεάν παιδείας.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στήριξε και στηρίζει το Ολοήμερο Σχολείο με όρους  Παιδείας. Ένα σχολείο που θα σέβεται τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και θα λειτουργεί στην κατεύθυνση της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους. Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση καλεί και το Υπουργείο Παιδείας ν’ αποφασίσει επιτέλους να κινηθεί. Ο εκπαιδευτικός κόσμος έχει εκφράσει την αντίθεσή του στη αβασάνιστη κι επιπόλαιη επιβολή ενός ακόμη τύπου σχολείου που δε θα βάλει ούτε ένα λιθαράκι για το καλό της εκπαίδευσης αλλά αντίθετα θα διογκώσει τα πάρα πολλά προβλήματά της.

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Ο καθένας με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια…

Το Υπουργείο Παιδείας με τις υπ’ αριθμ. Φ.3/609/60745/Γ1/28-5-2010 και Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010 αποφάσεις του, ορίζει αφενός τα 800 Δημοτικά Σχολεία στα οποία θα εφαρμοστεί ένα «ενιαίο, αναμορφωμένο πρόγραμμα με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών» και αφετέρου το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει στα σχολεία αυτά.
Εύλογα είναι τα ερωτήματα που γεννιούνται από τα κείμενα των αποφάσεων αυτών:
Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή αυτών των 800 σχολικών μονάδων; Είναι αλήθεια ότι παρόλο που αρκετά 12/θεσια σχολεία σε όλη την επικράτεια, με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, είχαν αρνηθεί τη συμμετοχή τους στο «πιλοτικό πρόγραμμα του Νέου Σχολείου» εκτιμώντας ότι η κτηριακή και υλικοτεχνική τους υποδομή δεν ήταν επαρκής, τώρα τα σχολεία αυτά εντάσσονται στην απόφαση αυτή;
Ποια έρευνα έδειξε ότι η μέχρι τώρα κατανομή των 25 ωρών για τις Α΄ και Β΄ τάξεις, 30 ωρών για τις Γ΄ και Δ΄ τάξεις και 32 ωρών για τις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών; Ποιος καθορίζει και με βάση ποιες επιστημονικές μελέτες ότι το παιδί των 6 χρονών που πάει για πρώτη φορά στο δημοτικό σχολείο είναι παιδαγωγικά ορθό να παραμένει στο σχολείο μέχρι τις 2 το μεσημέρι;
Ποιος θα διδάσκει τις δύο ώρες ΤΠΕ που προβλέπονται στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα (2 ώρες για κάθε τάξη);
Αναφέρει το πρόγραμμα ότι η μία επιπλέον ώρα στη Γλώσσα θα διατίθεται στις Α΄ και Β΄ τάξεις για την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων. Γιατί όχι και στις άλλες τάξεις; Θεωρούν οι εμπνευστές του προγράμματος ότι με αυτή την προσθήκη μόνο στις πρώτες δύο τάξεις, που ακόμα το μαθητής βρίσκεται στα πρώιμα στάδια της κατάκτησης των μηχανισμών ανάγνωσης και γραφής, θα λυθεί το θέμα της καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας;
Αναφέρει η απόφαση για το ωρολόγιο πρόγραμμα: «Το μάθημα των Εικαστικών διδάσκεται από το δάσκαλο της τάξης, εφόσον δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αντίστοιχης ειδικότητας». Αλήθεια, δεν γνωρίζουν οι επαΐοντες ότι δεν έχει γίνει διορισμός ειδικότητας καλλιτεχνικών στην Π.Ε.;
Στη σελ. 4 αναφέρει στο σημείο για τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας «Σε απομονωμένα σχολεία…». Από πότε τα 12/θέσια σχολεία με τον μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό μπορεί να είναι και απομονωμένα;
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επιλογή των γνωστικών αντικειμένων που θα εντάσσονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα μιας και σε αυτή την επιλογή συνυπολογίζονται και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, οι προτιμήσεις των γονέων, η υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή και οι πλεονάζουσες ώρες(!!!)
Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να καλύψει τη γνωστική διαφορά που ενδεχόμενα δημιουργηθεί μεταξύ των μαθητών που θα διδάσκονται ξένη γλώσσα στο ολοήμερο και σε αυτούς που θα παρακολουθούν το πρόγραμμα μέχρι τις 2 το μεσημέρι;
Γιατί το Υπουργείο δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων; Γιατί όλοι οι μαθητές των 11/θεσίων και κάτω σχολείων, που κατά κανόνα είναι και σε μικρότερα αστικά και αγροτικά κέντρα, αποκλείονται; Γιατί δεν επιλέχθηκαν και σχολεία μικρότερης οργανικότητας ώστε μετά από πιλοτική εφαρμογή να εξαχθούν συμπεράσματα και να αναδειχθούν οι όποιες δυσκολίες πριν την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος;
Πώς θα εφαρμοστεί αυτό το πρόγραμμα; Λογικό, είναι να χρειαστεί το Υπουργείο εκπαιδευτικούς για να διδάξουν τις παραπάνω ώρες. Και ρωτάμε καλοπροαίρετα: «πώς θα γίνει όμως αυτό χωρίς να προσλάβει τον απαιτούμενο αριθμό δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων;» μιας και όπως δηλώνεται ρητώς από τις αποφάσεις αυτές δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού; Πώς θα λειτουργήσουν όταν υπάρχει ειλημμένη απόφαση για δραστική μείωση των διορισμών, τόσο μόνιμων όσο και αναπληρωτών;
Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τόνισε ότι όλα γίνονται με μια νέα φιλοσοφία του ολοήμερου προς την κατεύθυνσης της δημιουργίας ενιαίου σχολείου σε αντιδιαστολή με το ολοήμερο που υπάρχει μέχρι σήμερα. Αλήθεια, πως υπηρετείται η ιδέα του ενιαίου όταν προβλέπεται αποχώρηση των μαθητών στις 14:00, στις 15:30 – 15:40, στις 16:15 και στις 17:00; Πώς θα δημιουργηθούν και πώς θα λειτουργήσουν τα τμήματα με τόσες αποχωρήσεις μαθητών; Μήπως, τελικά, ο σκοπός τους είναι η δημιουργία τμημάτων μετά τις 14:00 με τη μορφή παιδοφυλακτηρίου;
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι οι εμπνευστές και σχεδιαστές αυτών των μέτρων ζουν σε κάποια εικονική πραγματικότητα. Δε λαμβάνουν υπόψη τους τις θέσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών της Π.Ε. για την αναμόρφωση και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Και προχωρούν σε μέτρα αποσπασματικά τα οποία, σε καμιά περίπτωση, δε συμβάλλουν στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Ποιους «καίει» -με όσα προβλέπει- το παράρτημα 4 του μνημονίου για το συνταξιοδοτικό


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 26/5/2010, Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΕΓΑ
Με λιγότερα από 40 χρόνια ασφάλισης δεν θεμελιώνεται συνταξιοδοτικό διακαίωμα και κάτω των 60 ετών δεν θα βγαίνει κανείς στη σύνταξη.
Τα δρακόντεια αυτά μέτρα είναι νόμος του κράτους από τις αρχές του μήνα. Περιλαμβάνονται στο «μνημόνιο» συνεργασίας (και δανεισμού) της χώρας με την τρόικα των επιτηρητών (ΔΝΤ, Κομισιόν και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) και με βάση αυτόν τον νόμο θα γίνεται ο έλεγχος. Το εν λόγω κείμενο αποτελεί τον μπούσουλα για τις «διορθωτικές κινήσεις» που αναμένεται να επιβληθούν στην κυβέρνηση αναλόγως της πορείας των οικονομικών ώστε «απρόσκοπτα» να συνεχιστεί η δανειοδότηση της χώρας από το ΔΝΤ και τα κράτη-μέλη.
Οι εν λόγω διατάξεις είναι λεπτομερείς και αναφέρονται σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποιήσεις, αν και έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες των κ. Λοβέρδου και Κουτρουμάνη για το νέο Ασφαλιστικό και τις ρυθμίσεις που τελικά περιελήφθησαν στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας.
Συγκεκριμένα στο Παράρτημα 4 του μνημονίου προβλέπεται:
* αυξάνεται το όριο συνταξιοδότησης των 37 ετών χωρίς όριο ηλικίας και γίνεται 40 έτη ασφάλισης, ενώ συνδυάζεται και με την ηλικία (60ο έτος)
**οι συντάξεις πρέπει να φτάνουν στο 1,2% του συντάξιμου μισθού για κάθε χρόνο παραμονής στην εργασία (σήμερα είναι 2% το χρόνο και 70% την 35ετία)
* κανείς εργαζόμενος, ούτε οι εργαζόμενοι στα Βαρέα και Ανθυγιεινά (ΒΑΕ), δεν θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί πριν από το 60ό έτος
* υπολογισμός των συντάξεων με βάση το σύνολο του εργασιακού βίου (από καλύτερη ή, κατά περίπτωση, τελευταία 5ετία σήμερα)
* όσοι βγαίνουν στη σύνταξη πριν το 65ο έτος της ηλικίας θα πληρώνουν πέναλτι πρόωρης εξόδου ίσο με το 6% το χρόνο (μείον 30% για συνταξιοδότηση στο 60ό έτος)
* νέο χαμηλότερο πλαφόν στό ποσό των συντάξεων (σήμερα ανέρχεται στις 2.800 ευρώ)
* περικόπτονται 500 εκατ. από τα επιδόματα ανεργίας του ΟΑΕΔ (2012)
* μείωση της αμοιβής των υπερωριών και αλλαγή του νόμου για τη διαιτησία (ΟΜΕΔ)
* μείωση των δημοσίων υπαλλήλων πέραν του κανόνα 5 αποχωρήσεις για μία πρόσληψη (σ.σ. άρα κατάργηση οργανισμών και θέσεων)
**εξίσωση της αποζημίωσης απόλυσης για τους εργατοτεχνίτες και τους υπαλλήλους
**συγχώνευση των Ταμείων σε 3 και ενιαίοι κανόνες απονομής και αναπροσρμογής των συντάξεων από 1/1/2013
Οι εν λόγω προβλέψεις θα τίθενται, εκ μέρους των επιτηρητών-δανειστών, ως κρατική υποχρέωση της χώρας και ανά πάσα στιγμή θα ζητείται η τήρησή τους, ώστε να συνεχιστεί η δανειοδότηση. Δηλαδή, και αν ακόμη δεν υλοποιηθούν τώρα τα προαναφερθέντα μέτρα, η κυβέρνηση, συν τω χρόνω, θα φέρει συμπληρωματικές διατάξεις για την αύξηση των συνταξιοδοτικών ορίων και τη μείωση των αποδοχών. Βεβαίως τώρα το ΔΝΤ τηρεί αποστάσεις υποδεικνύοντας την Κομισιόν ως πηγή των δεινών (και σκληρών προβλέψεων) στο μνημόνιο. Οπως επίσης και ο Ελληνας διαπραγματευτής με την τρόικα των επιτηρητών, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, (απο)δέχθηκε με μεγάλη ευκολία τις υποδείξες για μέτρα πέραν κάθε λογικής. Οπως η κατάργηση της 13ης και 14ης σύνταξης ακόμη και για αποδοχές των 600 ευρώ τον μήνα ή την επαναδιαπραγμάτευση των συντάξεων χηρείας.
Τώρα, ακόμη και αν βελτιωθούν τα έσοδα και περιοριστεί η κρατική σπατάλη μοιάζει να είναι «θέμα τιμής» για τους επιτηρητές η υλοποίηση των προβλέψεων του μνημονίου (σ.σ. συνεχείς πιέσεις κατά τους τριμηνιαίους ελέγχους των επιτηρητών), ακόμη και όταν αυτό δεν είναι απολύτως αναγκαίο. Οπωσδήποτε όμως το θέμα θα τεθεί εκ νέου και τον επόμενο Απρίλιο όταν θα συζητηθούν τα πρόσθετα μέτρα για το 2011 και 2012. 

ΠΗΓΗ : alfavita.gr

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Μεταθέσεις τοποθετήσεις εκπ/κών στο ΠΥΣΠΕ Ξάνθης για το 2010-2011

Στη συνεδρίασή του πριν από λίγο το ΠΥΣΠΕ Ξάνθης προχώρησε σε μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ και σε τοποθετήσεις εκπ/κών που ήταν στη διάθεση για το σχολικό έτος 2010-2011. Κάντε κλίκ εδώ στο ιστολόγιο του Αιρετού μας για να δείτε όλα τα ονόματα.

Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Μετεκπαίδευση: Σε πορεία απαξίωσης…

Η μετεκπαίδευση αποτελεί κατάκτηση για τον κλάδο και συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, φαίνεται να έχει αντίθετη άποψη και οδηγεί το θεσμό της Μετεκπαίδευσης σε σταδιακή υποβάθμιση.
Αλήθεια:
• γιατί καθυστερεί η έκδοση των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή στα διδασκαλεία; Σκοπεύει το Υπουργείο να μειώσει τον αριθμό των θέσεων των εισακτέων από τις 740 που έχουν προκηρυχθεί, προκειμένου να μη χρειαστεί να προβεί στην αναπλήρωση των κενών που θα προκύψουν;
γιατί υποβαθμίζει τον Τίτλο του Διδασκαλείου Εκπαίδευσης για την επιλογή στελεχών σε 2 μονάδες από 4 που ήταν; Εξισώνει, αριθμητικά, τα 2 χρόνια υποχρεωτικής φοίτησης στα Διδασκαλεία μετά από εξετάσεις με τις 48 ώρες επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. που προβλέπονταν από ένα Τεχνικό Δελτίο;
γιατί δε διαψεύδει τις φήμες για κατάργηση της Μετεκπαίδευσης;
Η ΔΑΚΕ/ΠΕ πιστεύει ότι η μετεκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό και απαραίτητο θεσμό για την εκπαίδευση. Τίθεται, όμως, επιτακτικά το αίτημα της αναβάθμισης τόσο της ποιότητας του περιεχομένου των σπουδών, όσο και του είδους των αντικείμενων που εμπεριέχονται στα προγράμματά της. Είναι, επίσης, αναγκαία η αναβάθμιση του τίτλου που χορηγεί στους μετεκπαιδευόμενους.
Προτείνουμε:
1. Την ίδρυση Διδασκαλείων Μετεκπαίδευσης σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα μετεκπαίδευσης σε αυτά και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε.
2. Την αναβάθμιση της μετεκπαίδευσης ως προς το επίπεδο των σπουδών με τη δημιουργία κατευθύνσεων:
2.1. Διοίκηση – Οργάνωση εκπαίδευσης
2.2. Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
2.3. Διδακτική Μεθοδολογία - Σύγχρονες τάσεις Παιδαγωγικής
2.4. Σχολική Ψυχολογία
2.5. Ειδική Αγωγή
3. Την αναβάθμιση του τίτλου σπουδών.
4. Η μετεκπαίδευση να παραμείνει μια και ενιαία τόσο για τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Ακαδημιών όσο και για τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων και να αποτελεί ενδοϋπηρεσιακή υπόθεση, δηλαδή να είναι δικαίωμα των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.
5. Η διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών να πραγματοποιείται με αδιάβλητο διαγωνισμό, με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ, σε συνεργασία με τα Παιδαγωγικά Τμήματα και τη Δ.Ο.Ε.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου.

Στις 31-03-2010 το Υπουργείο Παιδείας, με το υπ’ αριθμ. 37100/Γ1 έγγραφό του, γνωστοποιεί στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, στους Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και στους Σχολικούς Συμβούλους την πρόθεσή του να προχωρήσει στην «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας». Οι επιλεγμένες σχολικές μονάδες θα έπρεπε να «αναπτύξουν διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και στη συνέχεια θα διαμορφώσουν, θα υλοποιήσουν, θα παρακολουθούν και θα αξιολογήσουν Σχέδια Δράσης με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση της σχολικής μονάδας» Στο δεκατετρασέλιδο συνοδευτικό υλικό για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου προτείνονται ως τομείς – πεδία διερεύνησης τα:
• Μέσα και Πόροι της Σχολικής Μονάδας (υλικοτεχνική υποδομή οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό)
• Διοίκηση Σχολικής Μονάδας
• Κλίμα και Σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας
• Εκπαιδευτικές Διαδικασίες (διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, αξιολόγηση μαθητών)
• Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα (φοίτηση, επίδοση, διαρροή κλπ.)
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ενδεικτικά κριτήρια ποσοτικής και ποιοτικής αποτίμησης των δεικτών που προτείνονται. Ανάμεσά τους: η ανταπόκριση των επιστημονικών και επαγγελματικών προσόντων ως προς την εφαρμογή καινοτομιών, η αναλογία εσόδων ανά μαθητή(!), το αν ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων ενισχύει οικονομικά το σχολείο, ο αριθμός των ημερών κανονικής πραγματοποιηθείσας λειτουργίας του σχολείου σε μηνιαία & ετήσια βάση, ο αριθμός των συνεδριάσεων κατά θέμα και ο χρόνος συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων, το αν η κατανομή των εργασιών και η ανάληψη ευθυνών γίνεται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ικανότητες, δεξιότητες και εμπειρίες του καθενός (εκπαιδευτικών και μαθητών), αν αξιολογείται η ποιότητα συνεργασίας με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, αξιολόγηση του βαθμού στον οποίο η συνεργασία μεταξύ σχολείου, συλλόγου γονέων και σχολικής επιτροπής έχει συμβάλλει θετικά στην εικόνα του σχολείου στην τοπική κοινωνία, το ποσοστό τήρησης ωρολογίου προγράμματος ανά γνωστικό αντικείμενο και ανά τμήμα, η ποσοστιαία επίτευξη στόχων του Προγράμματος Σπουδών ανά γνωστικό αντικείμενο και ανά αριθμό μαθητών, η διαμόρφωση αρχείων (κυρίως ηλεκτρονικών) που αφορούν στη χαρτογράφηση των διδακτικών υποχρεώσεων αλλά και των πρωτοβουλιών του κάθε εκπαιδευτικού κ.α.
Στις 05-05-2010 το Υπουργείο επανέρχεται με νέα εγκύκλιο (50313/Γ1) που αφορά στην «αξιολόγηση του ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ της σχολικής μονάδας» η οποία είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Και όλα αυτά πριν καν ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Στις 11-05-2010 ψηφίζεται το πολυνομοσχέδιο για την «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις». Στο εν λόγω πολυνομοσχέδιο στο άρθρο 32 προβλέπονται:
• Στην παρ.3 «Το πρόγραμμα δράσης και η έκθεση αξιολόγησης, τα οποία καταρτίζονται με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και τους σχολικούς συμβούλους, γνωστοποιούνται στους μαθητές και στο σύλλογο γονέων, δημοσιεύονται στο διαδίκτυο…»
• Στην παρ.7 «Την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις»
Ποιες είναι όμως οι… ισχύουσες διατάξεις; Ο Ν. 2986/2002 που στο άρθρο 5 παρ.2 εδάφια (α) και (ε) ορίζει ότι «η αξιολόγηση είναι περιοδική και αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης… για μονιμοποίηση και υπηρεσιακή εξέλιξη,… και για κάθε άλλη περίπτωση που ήθελε κριθεί αναγκαία»!
Είναι ολοφάνερο ότι τα πράγματα για το Υπουργείο είναι εξαιρετικά απλά. Δεν αξιολογείται κανένας τομέας ευθύνης της πολιτείας (Χρηματοδότηση, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, κτήρια, μισθοί…). Την τακτοποίηση του χάους την επωμίζονται οι εκπαιδευτικοί. «Δεσμεύονται για την υλοποίηση προγραμμάτων βελτίωσης και Σχεδίων Δράσης» και αναλόγως αξιολογούνται.
Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (σύνδεση αξιολόγησης – μισθολογικής εξέλιξης) αποδεικνύει περίτρανα πως η αυτοαξιολόγηση αποτελεί το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα ποτέ δεν αρνήθηκε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.
Εκφράζει, όμως, την κατηγορηματική της αντίθεση στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Η όλη προσπάθεια εκπαιδευτικής αξιολόγησης πρέπει να στηρίζεται σε ένα πλέγμα σαφών και συγκεκριμένων εκπαιδευτικών σκοπών. Πρέπει να αξιολογούνται όλοι οι παράγοντες και συντελεστές της εκπαιδευτικής λειτουργίας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικό και εποπτικό προσωπικό, υποδομή, υλικά μέσα, βιβλία, προγράμματα, υπηρεσίες στήριξης κλπ.) στα πλαίσια ενός ενιαίου συστήματος διαδικασιών.
Η αξιολόγηση ΟΛΩΝ των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει να έχει ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Το προϊόν της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να λαμβάνεται υπόψη ΜΟΝΟ για την ανάδειξη των στελεχών της εκπαίδευσης και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Είπαν ψέμματα!!!


- Πιο σκληρές και για πιο πολλούς οι περικοπές στις συντάξεις από αυτές που ανακοίνωσαν την Κυριακή! - Τσακίζονται μισθολογικά πάνω από 1 εκατομμύριο δημόσιοι υπάλληλοι και  100.000 συνταξιούχοι
-  Με 2.000 ευρώ αποδοχές θα λαμβάνουν τα 1.000 ευρώ επίδομα και όχι με 3.000 όπως ανακοίνωσαν αρχικά
- Ακραία λιτότητα με συνεχείς αυξήσεις αντικειμενικών αξιών και ΦΠΑ για 3 χρόνια!

 
Στο φορολογικό νομοσχέδιο προβλέπεται ότι :

α) Οσοι λαμβάνουν μικτές συνολικές αποδοχές έως 3.000 ευρώ, θα παίρνουν επίδομα 1.000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή 250 το Πάσχα και το καλοκαίρι και 500 ευρώ τα Χριστούγεννα. Αυτό ήταν που ανακοινώθηκε, αλλά τελικά τα πράγματα δεν είναι έτσι με την κυβέρνηση να ψεύδεται ευθαρσώς. Αυτό που θα ισχύσει είναι τελείως διαφορετικό.

Οσοι παίρνουν έως 2.000 ευρω θα λαμβάνουν αυτούσιο το επίδομα των 1000 ευρώ. Οσοι λαμβάνουν πάνω από 2.000 ευρώ θα περικόπτεται αναλογικά.

Συγκεκριμένα:

2100 ευρώ θα παίρνει επίδομα 900 ευρώ
2200 ευρώ θα παίρνει επίδομα 800 ευρώ
2300 ευρω θα παίρνει επίδομα 700 ευρώ
2900 ευρώ θα παίρνει μόλις 100 ευρώ

β)  Οσοι έχουν βγεί στην σύνταξη αλλά δεν έχουν περάσει τα 60 χρόνια τότε ΔΕΝ θα λαμβάνουν το επίδομα των 800 ευρω δηλαδή τα δώρα των Χριστουγέννων του Πάσχα και επίδομα αδείας.

Από την ρύθμιση εξαιρούνται όσοι «βγαίνουν» αναγκαστικά στην σύνταξη λόγω αναπηρίας κ.λπ

γ) Το μέτρο περιλαμβάνει και όσους έχουν υποβάλλει τους τελευταίους μήνες αίτηση πρόωρης συνταξιοδότησης και δεν υπερβαίνουν το 60ο έτος της ηλικίας τους.

δ)  Όσοι παίρνουν συνολική σύνταξη (μαζί με τα επικουρικά) από 1701 έως 2500 ευρώ τότε ΔΕΝ θα τους δίνεται ολόκληρο το επίδομα των 800 ευρω αλλά θα δίνεται αναλογικά με την σύνταξη τους μέχρι το ποσό των 2.500 ευρω.

Δηλαδή, όποιος λαμβάνει σύνταξη έως: 

1700 ευρω θα λαμβάνει επίδομα 800 ευρω ,
1800 ευρω θα λαμβάνει 700 ευρω
1900 ευρω θα λαμβάνει 600 ευρω
2000 ευρω θα λαμβάνει 500 ευρω
2100  ευρω θα λαμβάνει 400 ευρω
2200 εύρο θα λαμβάνει   300 ευρώ
2300 εύρο θα λαμβάνει   200 ευρώ
2400 ευρώ θα λαμβάνει   100 ευρώ

Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει : 

Μείωση των επιδομάτων στο στενό δημόσιο τομέα και οι εν γένει αποδοχές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Τα πάσης φύσεως επιδόματα, αποζημιώσεις και αμοιβές γενικά για τους λειτουργούς υπαλλήλους και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος μειώνονται κατά 8%.

Επίσης κατά 8% μειώνονται και τα έξοδα παράστασης του προέδρου της Δημοκρατίας, των προέδρων της κυβέρνησης και της Βουλής, του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και των υπουργών και των υφυπουργών.

Επίσης ορίζεται ότι τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα που έχουν θεμελιωθεί ή θεμελιώνονται έως την 31 Δεκεμβρίου 2010, δεν θίγονται από την παραμονή των υπαλλήλων στην υπηρεσία μετά την ανωτέρω ημερομηνία και τυχόν συνταξιοδοτικές μεταβολές, δεν επηρεάζουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησής τους. 

Εξάλλου, αναστέλλεται η καταβολή της δεύτερης δόσης της έκτακτης ενίσχυσης (επίδομα αλληλεγγύης). Ο χρόνος καταβολής του θα επανακαθοριστεί με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.

Αυξάνονται επίσης οι έμμεσοι φόροι, ενώ με το άρθρο 5 επιβάλλεται έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης στα κέρδη των επιχειρήσεων, ανάλογα με τη φοροδοτική τους ικανότητα.  Επιβάλλεται επίσης ειδικός φόρος 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Δηλαδή ακριβαίνει η διαφήμιση στην τηλεόραση. Εκτακτη εισφορά θα επιβληθεί και στις επιχειρήσεις.

Ολες οι επιχειρήσεις (Ομόρυθμες, ετερόρυθμες, ΕΠΕ και ΑΕ) θα κληθούν να πληρώσουν έκτακτη εισφορά εφόσον έχουν
κέρδη προ φόρων (καθαρό εισόδημα) πάνω από 100.000 ευρώ ενώ οι εισηγμένες εταιρείες που δημοσιεύουν ισολογισμούς με Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα θα πληρώσουν έκτακτη εισφορά εφόσον έχουν καθαρά κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ.

Αύξηση αντικειμενικών αξιών ακινήτων - Μεταφορά προϊόντων από τον χαμηλό ΦΠΑ στον υψηλό

Αύξηση των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων το 2011 και το 2012 και μεταφορά προϊόντων και υπηρεσιών από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στον υψηλό συντελεστή από το 2011 όπως και ειδικών φόρων κατανάλωσης στα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά) από το 2012 προβλέπει το μνημόνιο συνεννόησης που υπέγραψε η Ελλάδα με τους Ευρωπαίους εταίρους για τα μέτρα οικονομικής πολιτικής.

Ειδικότερα προβλέπεται ότι από την αύξηση των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων το 2011 θα εισπραχθούν πρόσθετα έσοδα 400 εκατ. ευρώ και το 2012 επιπλέον 200 εκατ. ευρώ.

Οσον αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα μη αλκολούχα ποτά προβλέπονται έσοδα το 2012, 300 εκατ. ευρώ ενώ από τις μετατάξεις αγαθών και υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στον υψηλό το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά επιπλέον έσοδα ένα δισ. ευρώ το 2011 και 300 εκατ. ευρώ το 2012.

Η φοροεπιδρομή έρχεται παράλληλα με την επιδρομή στους μισθούς

Τα πάνω κάτω φέρνει η κυβέρνηση στην εργασία μειώνοντας τον κατώτατο μισθό από 735 ευρώ στα 520 καθαρά, προκαλώντας ασφυξία στα πορτοφόλια των ελλήνων πολιτών και σαν να μην έφτανε η φοροεπιδρομή, τα νέα εργασιακά μέτρα φέρνουν πογκρόμ απολύσεων.

Διαβάστε το σχετικό άρθρο με τα μέτρα για την εργασία και το ασφαλιστικό

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση συνεχίζει τις παλινωδίες στις πλάτες των ασθενέστερων και ενώ προανήγγειλαν την επιβολή έκτακτης εισφοράς στους ελεύθερους επαγγελματίες, εν συνεχεία το κυβερνητικό επιτελείο πήρε άρον άρον το μέτρο που ανακοίνωσε μόνο και μόνο για να "ψαρεύσει αντιδράσεις.

Διαβάστε το σχετικό άρθρο με τα "μπρος-πίσω" της κυβέρνησης για την εισφορά στους ελ. επαγγελματίες

Διαβάστε επίσης:

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα μέτρα

Γ. Ρωμανιάς: Θίγεται βάναυσα και ο ιδιωτικός τομέας

110 δισ. η στήριξη-τα μέτρα σοκ για τα επόμενα 3 χρόνια... ίσως χρειαστούν και νέα μέτρα 

Τι χάνουν οι μισθωτοί από τα νεα μέτρα

Τι χάνουν οι συνταξιούχοι απο τα νεα μέτρα


Πηγή :  www.newsit.gr

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που δημοσίευσε το Σάββατο 24-04-2010 αθηναϊκή εφημερίδα και το οποίο δόθηκε στους εκπαιδευτικούς, με ταυτόχρονη κατάθεση στη Βουλή, τη νύχτα στις 26-04-2010.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου, όχι μόνο δεν ελήφθησαν υπόψη θέσεις του κλάδου, αλλά συμπεριελήφθησαν διατάξεις που δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς. Το νομοσχέδιο έχει ως βασικό σκοπό τη στοχοποίηση και την απαξίωση του Έλληνα εκπαιδευτικού.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύει πως το περιεχόμενο των περισσοτέρων διατάξεων του πολυνομοσχεδίου είναι απαράδεκτο. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Την αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών, αν και γνωρίζει η υπουργός πως το ισχύον σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών είναι δίκαιο, αντικειμενικό, αδιάβλητο και αποδεκτό από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας κι επομένως αδιαπραγμάτευτο.
Την τιμωρητική τριετή παραμονή του νεοδιόριστου και τη διετή παραμονή των υπολοίπων εκπαιδευτικών στην οργανική τους θέση για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.
Τη μη υπαγωγή των αποσπάσεων σε φορείς, Υπουργείο, Πανεπιστήμια στο ΚΥΣΠΕ.
Την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (σύνδεση αξιολόγησης – μισθολογικής εξέλιξης) αποδεικνύοντας πως η αυτοαξιολόγηση αποτελεί το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Τη λήξη της θητείας των Διευθυντών Εκπαίδευσης στο όνομα της αξιοκρατίας (τα πρώτα μηνύματα τα πήραμε με την ανασυγκρότηση των ΠΥΣΠΕ) κ.τ.λ.
Γίνεται κατανοητό ότι όλες αυτές οι ατάκτως ερριμμένες και αποσπασματικές ρυθμίσεις σ’ αυτό το περιβόητο νομοσχέδιο, οδηγούν σε απαξίωση την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, σε απόγνωση χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομισθίους που, για χρόνια, προσέφεραν και προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στη δημόσια εκπαίδευση.
Τα ψέματα και οι επικοινωνιακές φιέστες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας τελείωσαν. Αποδείχθηκε περίτρανα πως η ηγεσία του Υπουργείου μας είναι μακριά από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, αυτό αποδεικνύεται με τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία, τη μεγάλη μείωση των διορισμών των εκπαιδευτικών, την αύξηση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, την έλλειψη προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και τη μη αντιμετώπιση του προβλήματος της κτηριακής και υλικοτεχνικής υποδομής.
Γι’ αυτό και επιλέγουν τη σύγκρουση με τους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν τις κυβερνητικές αδυναμίες.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. καλεί όλους τους συναδέλφους να αντισταθούν στην πρωτόγνωρη αυτή επίθεση.
Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να πάρουν μαζικά μέρος στις απεργιακές κινητοποιήσεις και να συμβάλλουν στη μη ψήφιση του νομοσχεδίου από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Διεκδικούμε αλλαγή πολιτικής


Η ΔΑΚΕ/ΠΕ χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος στις πανεργατικές, πανδημοσιοϋπαλληλικές απεργιακές κινητοποιήσεις και στα συλλαλητήρια, που οργανώθηκαν αυτή την περίοδο, από τα συνδικάτα της χώρας μας.
Οι εργαζόμενοι με τη μαζική τους συμμετοχή, εξέφρασαν την αντίθεσή τους σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική της μονόπλευρης λιτότητας, της ανηλεούς επίθεσης στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και του ξεθεμελιώματος των κατακτήσεων των εργαζομένων.
Διεκδικούμε αλλαγή πολιτικής:
Να καταργηθεί το πρόγραμμα σταθερότητας.
Καμία μείωση μισθών και επιδομάτων.
Όχι στην αλλαγή του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης .
Όχι στην αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και στη δραματική μείωση των συντάξιμων αποδοχών.
Όχι στη δυσμενή αλλαγή των εργασιακών μας σχέσεων και τη μείωση των διορισμών.
Όχι στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που προτίθεται να καταθέσει τις επόμενες μέρες στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας.

Η ΔΑΚΕ/ΠΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα.
Συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 22/4/2010 και στα συλλαλητήρια
Συμμετοχή στα συλλαλητήρια στις 27/4/2010 σε όλη την Ελλάδα
Συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 1ης Μάη.
Συμμετοχή στην 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία στις 4/5/2010 μαζί με την ΟΛΜΕ
Συμμετοχή στις έκτακτες Γ.Σ. των Συλλόγων, το επόμενο διάστημα, για τη λήψη απόφασης, για την παραπέρα πορεία του Κλάδου.

Αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί
Ότι κερδίσαμε, το κερδίσαμε με αγώνες

Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Mε αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου.

Αθήνα  15/4/2010

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 15-4-10 συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργό κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας κ. Γιάννη Πανάρετο) για το θέμα του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία.
    
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ έθεσε από την πλευρά του πέρα από τα θέματα του πολυνομοσχεδίου, και τα ζητήματα της περικοπής των μισθών, του ασφαλιστικού, της Ειδικής Αγωγής και των Νηπιαγωγείων.
Συγκεκριμένα:
·    Προσλήψεις εκ/κών: Το Δ.Σ. της ΔΟΕ επέμεινε στην αδιαπραγμάτευτη θέση του για καμιά αλλαγή στο σύστημα πρόσληψης στην Π.Ε. (60% ΑΣΕΠ- 40% ενιαίος πίνακας). Κι αυτό γιατί το σύστημα αυτό καθιερώθηκε μόλις το 2004, ύστερα από αγώνες του κλάδου, είναι αντικειμενικό, αδιάβλητο και πέρα για πέρα μετρήσιμο.
Η Υπουργός Παιδείας απάντησε πως αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης όλες οι προσλήψεις στο δημόσιο και στην εκπαίδευση να γίνονται αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ. Ισχυρίστηκε πως το μεταβατικό διάστημα θα καλύψει τις τυχόν αδικίες για τους ήδη εγγεγραμμένους. Βέβαια πώς θα γίνει αυτό πράξη με τη δραματική μείωση των διορισμών είναι απορίας άξιο.
·    Για την «τιμωρητική» 3ετή παραμονή στην οργανική θέση τόνισε ότι προέχει το παιδαγωγικό κλίμα που δημιουργεί η μακρόχρονη παρουσία του εκπ/κού στην ίδια σχολική μονάδα. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υποστήριξε πώς η μακρόχρονη παραμονή μόνο με ελεύθερη επιλογή και κίνητρα προς τους εκπ/κούς μπορεί να επιτευχθεί και όχι με εξαναγκασμό. (π.χ. αύξηση της μοριοδότησης για κάθε χρόνο παραμονής στο ίδιο σχολείο πέρα από τον πρώτο)
·    Για την ενεργοποίηση του θεσμού του «δόκιμου» εκπαιδευτικού και την πιθανότητα μετάταξής του σε διοικητική θέση: Απέναντι  στη θέση μας για ένα χρόνο εισαγωγική επιμόρφωση, αμέσως  μετά το διορισμό, απάντησε, χωρίς να μπει στην ουσία της πρότασής μας, ότι δεν υπάρχει εκπ/κό σύστημα στην Ευρώπη δίχως δόκιμο διάστημα.
·    Σε ότι αφορά τον απαράδεκτο θεσμό της ωρομισθίας, δήλωσε ότι στόχος είναι η κατάργησή του. Βέβαια η τραγική μείωση των διορισμών μόνιμων και αναπληρωτών, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα σταθερότητας δε δημιουργεί αισιοδοξία για επίλυση του προβλήματος. Ο θεσμός του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει λύση, ούτε να βρει σύμφωνο τον εκπ/κό κόσμο. Η απαίτηση για ύπαρξη μόνο μόνιμων και αναπληρωτών εκπ/κών είναι επίκαιρη και είναι η μόνη που μπορεί να εξασφαλίσει σοβαρές εκπ/κές και εργασιακές προοπτικές.
·    Συμφώνησε με τη θέση μας ότι δε θα πρέπει η αξιολόγηση να είναι χειραγώγηση, προκαλεί όμως αρνητικές εντυπώσεις ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας πριν καν υπάρξει διάλογος με τις εκπ/κές Ομοσπονδίες και χωρίς προηγουμένως να έχει αξιολογηθεί η διαχρονική ευθύνη της πολιτείας για τη λειτουργία της εκπαίδευσης.
·    Διευκρίνησε πως μετακινήσεις από την Β/θμια στην Α/θμια μπορεί να γίνουν μόνο στις ειδικότητες του Ολοήμερου (ξένες γλώσσες, γυμναστές κλπ.) Κατηγορηματικά δήλωσε πως δεν θα υπάρξουν διορισμοί καθηγητών ή Νηπιαγωγών στα Δημοτικά Σχολεία.
·    Αποσπάσεις μεταθέσεις: Ζήτησε τις αναλυτικές προτάσεις της Ομοσπονδίας. Δεν απάντησε όμως στην επισήμανση της ΔΟΕ ότι η κινητικότητα στην Π.Ε. (μεταθέσεις - αποσπάσεις) αφορά ένα μικρό ποσοστό συναδέλφων κάθε χρόνο (4% στις μεταθέσεις και 6% στις αποσπάσεις επί του συνόλου 80.000 εκ/κών Π.Ε.). Το Δ.Σ. της ΔΟΕ επεσήμανε πως, παρά τις δεσμεύσεις της ίδιας της Υπουργού περί του αντιθέτου, συνεχίζεται το απαράδεκτο καθεστώς  να πριμοδοτούνται  με επιπλέον 2 μόρια οι αποσπασμένοι στις Υπηρεσίες του Υπουργείου.
·    Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καυτηρίασε το γεγονός ότι, παρά τη δέσμευση του Υπουργείου, δεν υπήρξε ως σήμερα καμία ρύθμιση για τους συναδέλφους που εργάζονται για χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή, για τα σεμινάρια των 400 ωρών, για τη χορήγηση βεβαίωσης σπουδών από τα Νηπιαγωγεία. Η Υπουργός απάντησε ότι έχει γίνει σχετική προεργασία κι όλα αυτά θα απαντηθούν άμεσα.
·    Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε το πλήρες κείμενο του πολυνομοσχεδίου και νέα συνάντηση με την Υπουργό. Η Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί στην Ομοσπονδία την προσεχή Τρίτη ή Τετάρτη και θα γίνει νέα συνάντηση της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία αμέσως μετά. Ζήτησε, για όλα τα θέματα, γραπτές τις προτάσεις της ΔΟΕ.
Ύστερα από τα παραπάνω, το Δ.Σ. της ΔΟΕ  εκτιμά ότι δε δόθηκαν απαντήσεις στα αιτήματά μας και θεωρεί ότι οι προτάσεις του Υπουργείου είναι σε αντίθεση με τις θέσεις του κλάδου. Γι' αυτό και θα προχωρήσει άμεσα και σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ (με την οποία θα γίνει κοινή συνάντηση) σε κλιμάκωση των αγωνιστικών-απεργιακών κινητοποιήσεων.
Από τη ΔΟΕ

Κυριακή 4 Απριλίου 2010

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

και Χρόνια Πολλά βέβαια, αλλά συγνώμη έχω μια απορία. Εσείς το πιάτο που κοιτά ο μικρός στη διπλανή φωτογραφία το βλέπετε μισοάδειο ή μισογεμάτο??? Ε??? Γιατί εγώ το βλέπω ... ΑΔΕΙΟ !!!

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Όλα τα ονόματα εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας που μετατίθενται από και για Ξάνθη.

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε όλα τα ονόματα όσων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται και όσων φεύγουν με μετάθεση από την Ξάνθη καθώς και τα μόριά τους.

Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ 2010 - ΠΟΣΟΣΤΑ

 Από τις 10.221 αιτήσεις μεταθέσεων ικανοποιήθηκαν 3.550 (ποσοστό 34,73%).
Οι ονομαστικοί πίνακες μετατιθεμένων εκπαιδευτικών είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ  http://www.ypepth.gr Επίσης στο blog του αιρετού μας έχουν αναρτηθεί οι βάσεις των μορίων μετάθεσης ανά νομό. http://dimarhopoulos.blogspot.com

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕ, Η ΜΑΣΚΑ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Κ. ΕΠΕΣΕ ...

Για λίγες μόνο ώρες κράτησε η αγωνιστική έξαρση της Π.Α.Σ.Κ. στη σημερινή Ολομέλεια των Προέδρων των Συλλόγων όλης της χώρας.

Στην αρχή της Ολομέλειας ο, εξαφανισμένος για μήνες από τηλεοράσεις κι εφημερίδες, πρόεδρος της Ομοσπονδίας κάλεσε τις κάμερες κι έδωσε την παράσταση «Η Π.Α.Σ.Κ. αγωνίζεται όποια κι αν είναι η κυβέρνηση». Προανήγγειλε 5νθήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις από 15 Μαρτίου κι έπειτα η παράταξη που ξέρει καλά πώς να ξεπουλά και να εκφυλίζει αγώνες, έσπευσε να στείλει την αγωνιστική της πρόταση στα σχολεία για να εισπράξει τα εύσημα των συναδέλφων.

Όμως το ετεροχρονισμένο καρναβάλι τέλειωσε γρήγορα. Οι μάσκες έπεσαν κι άρχισε το πηλοφόρι. Τόνοι λάσπης εκτοξεύτηκαν κατά των… αλλοθρήσκων. Τα μέλη της Π.Α.Σ.Κ. είχαν από μια διαχωριστική γραμμή για κάθε παράταξη και κάθε πολιτικό χώρο. Λοιδόρησαν, σπίλωσαν υπολήψεις κι έκοψαν κάθε γέφυρα επικοινωνίας με όλους για να μην είναι εφικτή η λήψη της οποιασδήποτε απόφασης.

Ως Δ.Α.Κ.Ε. τονίσαμε ότι σ’ αυτήν την οδυνηρή για όλους τους εργαζόμενους στιγμή δεν υπάρχει περιθώριο για αδιέξοδες αντιπαραθέσεις. Ξεκαθαρίσαμε ότι στηρίζουμε την πραγματοποίηση έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων την Πέμπτη 11 Μαρτίου με πρόταση για 5νθήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις από 15 Μαρτίου και την πραγματοποίηση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Κλάδου το Σάββατο 13 Μαρτίου, ώστε η όποια απόφαση να είναι πράγματι ισχυρή. Δυστυχώς η πρότασή μας δεν έγινε αποδεκτή. Η Π.Α.Σ.Κ. επέμεινε στην πραγματοποίηση Ολομέλειας των Προέδρων το Σάββατο 13 Μαρτίου. Οι Παρεμβάσεις πρότειναν η ερχόμενη εβδομάδα να είναι απεργιακή σε συντονισμό με τους άλλους αγωνιζόμενους κλάδους ενώ η ΕΣΑΚ έμεινε πιστή στη γραμμή πραγματοποίησης κινητοποιήσεων στα πλαίσια του ΠΑΜΕ.

Η Δ.Α.Κ.Ε. για να μη δώσει σε κανέναν άλλοθι ν’ αφήσει τον Κλάδο άπραγο απέναντι στην ανελέητη επίθεση της κυβέρνησης και παρότι πιστεύει στην αναγκαιότητα πραγματοποίησης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Κλάδου, υποχώρησε και έδωσε την ψήφο της για την πραγματοποίηση Ολομέλειας των Προέδρων το Σάββατο 13 Μαρτίου. Ξεκαθάρισε ακόμη, για να μη μένουν περιθώρια παρερμηνειών, ότι θα στήριζε στην Ολομέλεια τις 5νθήμερες κινητοποιήσεις.

Από εκεί κι έπειτα, κι ίσως ακριβώς εξ’ αιτίας αυτής της δέσμευσης, η Π.Α.Σ.Κ. εκτροχιάστηκε. Βάζοντας μια σειρά προϋποθέσεων (π.χ. προαπαιτούμενο η απόφαση να μη στηρίζεται μόνο από ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ !!!) κατάφερε τελικά αυτό που είχε από την αρχή σχεδιάσει. Να μην παρθεί καμιά απόφαση.

Δε χρειάζεται βαθυστόχαστη πολιτική ανάλυση για να καταδειχθεί η αγωνιώδης προσπάθεια της Π.Α.Σ.Κ. να βάλει πλάτη στα σκληρά μέτρα της κυβέρνησης. Έχει αποφασίσει πως ο ρόλος που της αρμόζει είναι αυτός του «απολογητή του συστήματος» (όπως λέει και στην ανακοίνωσή της).

Μένει όμως κανείς με την απορία. Χρειαζόταν μια τόσο μεγάλης διάρκειας θεατρική παράσταση εκ μέρους της για να αποδειχθεί αυτό που όλοι γνωρίζουν;

Τι φταίει όμως ένας ολόκληρος κλάδος να υπομένει αυτά τα τερτίπια;

Τα 4 μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Τσιάκος Βασίλης

Κικινής Θανάσης

Οικονόμου Τριαντάφυλλος

Ρηνάκη Καίτη



Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Το σχέδιο νόμου για την επιλογή Διευθυντών και προϊσταμένων στο δημόσιο.

Kατατέθηκε απ τον υπ. Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, προς ψήφιση στη Βουλή, το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών (Διευθυντών, Προϊσταμένων) στο δημόσιο το οποίο έχει ως εξής:

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:

«Σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια- Σύσταση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.)» και λοιπές διατάξεις.

Διαβάστε εδώ όλο το σχέδιο νόμου ...