Για πολλοστή φορά το Υπουργείο Παιδείας με τις αποφάσεις του δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο απέναντι στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η προχειρότητα, οι εκπτώσεις στην Παιδεία και η έλλειψη σωστού σχεδιασμού αποδεικνύονται και με την απόφαση του Υπουργείου σχετικά με τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Φ.12/518/61284/Γ1 – 27/05/2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου «Από το σχολικό έτος 2011-2012, η 2η ξένη γλώσσα, η οποία θα διδάσκεται για δύο ώρες την εβδομάδα, στις Ε΄ & Στ΄ τάξεις των 6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, θα είναι μόνο μία, Γαλλική ή Γερμανική».
Η επιλογή θα γίνει με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης «λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις των Διευθυντών των Δημοτικών σχολείων και μεριμνώντας για την αναλογική κατανομή των γλωσσών στα σχολεία αρμοδιότητάς τους». Αλήθεια, ποιος και πώς ορίζει την αναλογική κατανομή; Ενδέχεται, δηλαδή, σχολεία που η πλειοψηφία θα έχει επιλέξει τη μία γλώσσα να αποφασιστεί να διδάσκονται την άλλη για να ικανοποιηθεί ο παραπάνω όρος της αναλογικότητας;
Θυμίζουμε σε όλους ότι το μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας διδάσκεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2005. Με την παραπάνω απόφασή του το Υπουργείο Παιδείας:
Καταστρατηγεί το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της γλώσσας. Είναι σωστό μια φετινή απόφαση να χαρακτηρίζει εσαεί ένα σχολείο ως γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο;
Σ’ ένα μεγάλο μέρος των μαθητών της Ε΄ τάξης θα δημιουργηθεί σύγχυση μιας και η επιλογή για τη γλώσσα που διδάσκονται μπορεί να ανατραπεί την επόμενη χρονιά. Το μέτρο που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας περί μη αξιολόγησης στην καινούρια γλώσσα απλώς «κρύβει το πρόβλημα κάτω από το χαλί». Ας απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας για τον τρόπο διδασκαλίας της όποιας γλώσσας στο ίδιο τμήμα όταν θα συνυπάρχουν μαθητές που θα έχουν ήδη διδαχτεί μία χρονιά τη γλώσσα και μαθητές που θα έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με αυτή τη γλώσσα. Δε δημιουργούνται έτσι μαθητές δύο ταχυτήτων; Πώς, άραγε, θα καλύψουν την ύλη μίας χρονιάς οι καινούριοι μαθητές;
Η αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση είναι ένα ακόμα χτύπημα στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. καταγγέλλει την κατάργηση της διδασκαλίας των δύο γλωσσών με ελεύθερη επιλογή από το μαθητή. Αντί το Υπουργείο να προχωρά στην κατεύθυνση εμπλουτισμού των επιλογών για τη δεύτερη ξένη γλώσσα, επιλέγει την οπισθοδρόμηση.
Σ’ αυτό τον ολισθηρό δρόμο του Υπουργείου θα βρεθούμε απέναντι.
Επιτέλους σταματήστε τις εκπτώσεις στην Παιδεία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Φ.12/518/61284/Γ1 – 27/05/2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου «Από το σχολικό έτος 2011-2012, η 2η ξένη γλώσσα, η οποία θα διδάσκεται για δύο ώρες την εβδομάδα, στις Ε΄ & Στ΄ τάξεις των 6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων, καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, θα είναι μόνο μία, Γαλλική ή Γερμανική».
Η επιλογή θα γίνει με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης «λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις των Διευθυντών των Δημοτικών σχολείων και μεριμνώντας για την αναλογική κατανομή των γλωσσών στα σχολεία αρμοδιότητάς τους». Αλήθεια, ποιος και πώς ορίζει την αναλογική κατανομή; Ενδέχεται, δηλαδή, σχολεία που η πλειοψηφία θα έχει επιλέξει τη μία γλώσσα να αποφασιστεί να διδάσκονται την άλλη για να ικανοποιηθεί ο παραπάνω όρος της αναλογικότητας;
Θυμίζουμε σε όλους ότι το μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας διδάσκεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2005. Με την παραπάνω απόφασή του το Υπουργείο Παιδείας:
Καταστρατηγεί το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της γλώσσας. Είναι σωστό μια φετινή απόφαση να χαρακτηρίζει εσαεί ένα σχολείο ως γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο;
Σ’ ένα μεγάλο μέρος των μαθητών της Ε΄ τάξης θα δημιουργηθεί σύγχυση μιας και η επιλογή για τη γλώσσα που διδάσκονται μπορεί να ανατραπεί την επόμενη χρονιά. Το μέτρο που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας περί μη αξιολόγησης στην καινούρια γλώσσα απλώς «κρύβει το πρόβλημα κάτω από το χαλί». Ας απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας για τον τρόπο διδασκαλίας της όποιας γλώσσας στο ίδιο τμήμα όταν θα συνυπάρχουν μαθητές που θα έχουν ήδη διδαχτεί μία χρονιά τη γλώσσα και μαθητές που θα έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με αυτή τη γλώσσα. Δε δημιουργούνται έτσι μαθητές δύο ταχυτήτων; Πώς, άραγε, θα καλύψουν την ύλη μίας χρονιάς οι καινούριοι μαθητές;
Η αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση είναι ένα ακόμα χτύπημα στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. καταγγέλλει την κατάργηση της διδασκαλίας των δύο γλωσσών με ελεύθερη επιλογή από το μαθητή. Αντί το Υπουργείο να προχωρά στην κατεύθυνση εμπλουτισμού των επιλογών για τη δεύτερη ξένη γλώσσα, επιλέγει την οπισθοδρόμηση.
Σ’ αυτό τον ολισθηρό δρόμο του Υπουργείου θα βρεθούμε απέναντι.
Επιτέλους σταματήστε τις εκπτώσεις στην Παιδεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου