Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

ΘΕΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

26o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ - Αθήνα 21 - 22 Μαρτίου 2009 - Ξενοδοχείο ATHENS IMPERIAL

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. έχει πρωταρχικό στόχο την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της. Πιστεύουμε η Παιδεία είναι εθνική υπόθεση αφού εξαρτάται από αυτή το μέλλον της χώρας μας. Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. θεωρώντας καθήκον της να συμβάλλει στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός διαμόρφωσε θέσεις και προτάσεις μέσα από συνέδρια για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

ΔΑΠΑΝΕΣ

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύει ότι μια από τις κύριες αιτίες της κρίσης του εκπαιδευτικού συστήματος είναι το χαμηλό ποσοστό των δαπανών που διατίθενται για την παιδεία, ποσοστό που αποτελεί αρνητικό ρεκόρ για τη χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της λειτουργίας και της ποιότητας της δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης μ’ αυτό το απαράδεκτο χαμηλό επίπεδο δαπανών.

Πρόταση: Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% επί του Α.Ε.Π. με ταυτόχρονη απορρόφηση και αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων.

ΜΕΙΩΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ


Αν και για πρώτη φορά μετά το 1985 πραγματοποιήθηκε το 2006 μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 1:30 σε 1:25, επιβάλλεται η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό να γίνει 1:20 για τους παρακάτω λόγους:

Τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών (αλλοδαποί μαθητές), σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνουν το 40% του συνόλου των μαθητών τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.λ.π.) όσο και στην περιφέρεια Κυκλάδες κ.λ.π.).

Η ενσωμάτωση των μαθητών με ειδικές ανάγκες στις κανονικές τάξεις είναι βασική φιλοσοφία του νέου νόμου για την ειδική αγωγή.

Είναι σαφές από τα παραπάνω, ότι η εξατομικευμένη διδασκαλία είναι ανάγκη στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Πρόταση: Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 1:20 για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ- ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ-ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ


Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 3255/2004, οι διορισμοί των εκπαιδευτικών Π.Ε. στις κενές οργανικές θέσεις πραγματοποιούνται:

α) σε ποσοστό 60% από τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ β) σε ποσοστό 40% από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών εκπ/κών γ) από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ με 24/μηνη προϋπηρεσία δ) από αναπληρωτές με 30/μηνη προϋπηρεσία μέχρι 30-6-2008.

Η αύξηση του αριθμού των διορισμών σημαίνει αύξηση οργανικών θέσεων που θα δημιουργηθούν από:
Τη Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (1:20).
Τη διετή υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.
Την ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των παιδιών,που σήμερα είναι εκτός σχολείου.
Την πλήρη εφαρμογή του θεσμού του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.
Την εφαρμογή συστηματικής ενισχυτικής διδασκαλίας.
Την επιμόρφωση των εκπ/κών (τρίμηνης, εξάμηνης, ή ετήσιας διάρκειας με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα).
Τη συνταξιοδότηση των εκπ/κών στα 30 χρόνια υπηρεσίας με πλήρη σύνταξη.
Τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στις Α΄ και Β΄ τάξεις και της Ξένης Γλώσσας στη Γ΄ τάξη. Την εφαρμογή προγραμμάτων καταπολέμησης του αναλφαβητισμού και εκπ/σης ενηλίκων.

Η παράταξη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε., σταθερά μέχρι σήμερα, αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα, δυναμισμό και μακριά από λαϊκισμούς το τόσο ευαίσθητο ζήτημα του διορισμού των εκπ/κών. Θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον αγώνα για την αύξηση των διορισμών στην Π/θμια Εκπ/ση με διεκδικήσεις που στηρίζονται σε πάγιες αρχές και θέσεις. Μοναδικός μας στόχος η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπ/σης και η ενίσχυση της θέσης και του ρόλου των εκπ/κών στο σύγχρονο σχολείο.

Πρόταση:Μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη όλων των πραγματικών οργανικών και λειτουργικών κενών της εκπαίδευσης.Μονιμοποίηση όσων αναπληρωτών έχουν τουλάχιστον 24 μήνες προϋπηρεσία. Κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Πρόταση:Οι ραγδαίες και συνεχείς αλλαγές, που συντελούνται στην εποχή μας, καθιστούν αδήριτη την ανάγκη για μια συνεχή και επαναλαμβανόμενη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που για να είναι αποτελεσματική και ευέλικτη θα πρέπει να κινείται στους εξής άξονες:

Α. Κύρια χαρακτηριστικά

- Να είναι επίκαιρη και επαναλαμβανόμενη.

- Να συνδέεται άμεσα με τη διδακτική διαδικασία.

- Να είναι υποχρεωτική (π.χ. νεοδιοριζόμενοι) αλλά και προαιρετική.

- Να είναι αμειβόμενη (εκτός ωραρίου) αλλά και μη αμειβόμενη (κατόπιν αδείας)

- Να γίνεται με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και χωρίς απαλλαγή.

- Να είναι εξακτινωμένη με την έννοια της μετακίνησης των επιμορφωτών προς τους επιμορφούμενους και όχι το αντίθετο.

Β. Είδη επιμόρφωσης

- Εισαγωγική επιμόρφωση, που θα απευθύνεται στους εκπ/κούς, που για πρώτη φορά πρόκειται ν’ αναλάβουν υπεύθυνα μια τάξη.

- Περιοδική επιμόρφωση, που θα στοχεύει στη διαρκή βελτίωση της διδακτικής ικανότητας των εκπ/κών και θα εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους (τρίμηνης, εξάμηνης, ετήσιας διάρκειας με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα).

- Ενδοσχολική επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.

Γ. Επιμορφωτές

Κατά περίπτωση, θα πρέπει η αναζήτηση των επιμορφωτών να κινηθεί προς τρεις κατευθύνσεις:

1. Στα ΑΕΙ με αξιοποίηση όλου του διαθέσιμου δυναμικού (μέλη.Ε.Π.).

2. Υποχρεωτική αξιοποίηση των σχολικών συμβούλων.

3. Αξιοποίηση των εκπαιδευτικών, που επιθυμούν και έχουν τα απαραίτητα προσόντα.

Για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση των επιμορφωτικών δράσεων απαιτείται κεντρικός σχεδιασμός και συντονισμός έτσι ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται εγκαίρως και να δηλώνουν συμμετοχή σε προγράμματα με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Είναι θεσμός πολύ σημαντικός και απαραίτητος για την εκπαίδευση. Τίθεται όμως επιτακτικά το αίτημα της αναβάθμισης τόσο της ποιότητας του περιεχομένου των σπουδών, όσο και του είδους των αντικείμενων που εμπεριέχονται στα προγράμματά της. Είναι επίσης αναγκαία η αναβάθμιση του τίτλου που χορηγεί στους απόφοιτους. Δεν μπορεί από τη μια μεριά να έχει ενταχθεί η μετεκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο, να λειτουργεί σύμφωνα με αυτά που αποφασίζει το Πανεπιστήμιο, αλλά ο τίτλος σπουδών που χορηγεί να μην έχει την ανάλογη αξία.

Προτάσεις:
1. Ίδρυση Διδασκαλείων Μετεκπαίδευσης σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα.

2. Αναβάθμιση της μετεκπαίδευσης ως προς το επίπεδο των σπουδών με τη δημιουργία κατευθύνσεων:

α) Διοίκηση –Οργάνωση εκπαίδευσης β) Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση

γ) Διδακτική Μεθοδολογία- Σύγχρονες τάσεις Παιδαγωγικής δ) Σχολική Ψυχολογία.

3. Αναβάθμιση του τίτλου σπουδών.

4. Η μετεκπαίδευση να παραμείνει μια και ενιαία τόσο για τους πτυχιούχους Π.Α. όσο και για τους πτυχιούχους Π.Τ. και να αποτελεί ενδοϋπηρεσιακή υπόθεση, δηλαδή να είναι δικαίωμα των εν ενεργεία εκπ/κών.

5. Η διαδικασία επιλογής των εκπ/κών για τη μετεκπαίδευση να πραγματοποιείται με αδιάβλητο διαγωνισμό, με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με τα Π.Τ. και τη .Ο.Ε.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Οι ραγδαίες μεταβαλλόμενες συνθήκες στις δομές της απασχόλησης, της οικογένειας και της πολιτείας, δημιουργούν νέα δεδομένα στα οποία το σχολείο είναι υποχρεωμένο να ανταποκριθεί.

Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε την εφαρμογή του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου με βιασύνη, προχειρότητα και έλλειψη προγράμματος. Η ανυπαρξία στοιχειώδους κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής, σε συνδυασμό με την έλλειψη προγραμμάτων, εκπαιδευτικού προσωπικού,βοηθητικού προσωπικού (τραπεζοκόμοι, μάγειροι, φύλακες κλπ.)δείχνει το μέγεθος της απρονοησίας.

Το Ολοήμερο Σχολείο μπορεί και πρέπει να αποτελέσει μια σύγχρονη και υπεύθυνη απάντηση που θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μεγάλη αύξηση του αριθμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων και των Εδικών Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων.

Παρόλα αυτά ο τρόπος λειτουργίας τους δεν είναι ακόμα ικανοποιητικός γι’ αυτό προτείνουμε:

Θεσμοθέτηση του Ολοήμερου Σχολείου με συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα καθορίζει τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας ενός ολοήμερου σχολείου καθώς και τη δομή, την υλικοτεχνική υποδομή, τη λειτουργία, τις δαπάνες και το εκπαιδευτικό προσωπικό κ.λ.π. Πάνω από όλα θα διασφαλίζει τις εργασιακές σχέσεις και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.

Λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων με πρόγραμμα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, με τη διασφάλιση της κατάλληλης υποδομής, με μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε ο χρόνος παραμονής των παιδιών να αξιοποιείται πλήρως και με παιδαγωγικούς όρους.

Την επέκταση του ολοήμερου σχολείου με εξασφάλιση των κατάλληλων προϋποθέσεων λειτουργίας του, όπως υποδομή, εξοπλισμό, εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό κ.λ.π.

Τοποθέτηση δεύτερου Υποδιευθυντή στα 10/θέσια και πάνω σχολεία, υπεύθυνου για τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων.

Αύξηση των ωρών προετοιμασίας που διατίθενται για τις τάξεις Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄, από 8 που είναι σήμερα σε 10, με αντίστοιχη μείωση των ωρών μαθημάτων ειδικοτήτων.

Αναμόρφωση του αναλυτικού και ωρολογίου προγράμματος για τα μαθήματα που είναι κοινά και στην πρωινή και στην απογευματινή ζώνη.

Απλοποίηση των διαδικασιών εκταμίευσης και χρήσης των ειδικών ποσών για τις δαπάνες των ολοήμερων σχολείων και νηπιαγωγείων.

ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η αναβάθμιση του Δημόσιου Νηπ/γείου.

Η παράταξή μας στηρίζει αυτή τη θέση γιατί πιστεύει πως το Νηπιαγωγείο αποτελεί το θεμέλιο του εκπ/κού μας συστήματος.Αναμφισβήτητα, τα τελευταία χρόνια ελήφθησαν μέτρα σε θετική κατεύθυνση.Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια:

Καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης για ένα έτος στο νηπιαγωγείο, μέτρο που καλύπτει εν μέρει το πάγιο αίτημα του κλάδου για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Έτσι για πρώτη φορά στην Ελλάδα η 9/χρονη υποχρεωτική εκπ/ση γίνεται δεκάχρονη.

Μείωση της αναλογίας νηπίων ανά νηπιαγωγό στο 1 προς 25. Ενίσχυση και επέκταση του θεσμού του ολοήμερου νηπιαγωγείου με ταυτόχρονη ίδρυση ειδικών ολοήμερων νηπ/γείων.

Διορισμό 4.599 νηπιαγωγών τα 5 τελευταία χρόνια, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ διορισμών, στην ιστορία της εκπαίδευσης. Δυνατότητα λειτουργίας της πρωινής βάρδιας 7.00΄-8.00΄ στα ολοήμερα νηπ/γεία για κάλυψη των κοινωνικών αναγκών των εργαζόμενων γονέων, μέτρο που ενισχύει το δημόσιο χαρακτήρα του νηπ/γείου και περιορίζει τη διαρροή νηπίων προς τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία.

Η καθιέρωση της πρωινής βάρδιας, παρά το γεγονός ότι δεν αυξάνει το χρόνο παραμονής των νηπιαγωγών στο νηπιαγωγείο, αναμφισβήτητα αυξάνει το διδακτικό τους ωράριο.

Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου είναι:

Μείωση της αντιστοιχίας των νηπίων με τη νηπιαγωγό σε 1:20.

Βελτίωση της κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής των νηπιαγωγείων.

Δωρεάν χορήγηση του απαραίτητου παιδαγωγικού υλικού για την καλύτερη εκπ/ση των νηπίων.

Θεσμοθέτηση ενιαίου εκπ/κού ωραρίου για όλες τις βαθμίδες της εκπ/σης και σε πρώτη φάση, ενιαίου διδακτικού ωραρίου για την Π/θμια Εκπ/ση.

Οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση των εκπ/κών. Βελτίωση της λειτουργίας των ολοήμερων νηπιαγωγείων. Οργάνωση- λειτουργία πολυθεσίων νηπιαγωγείων.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Με κύριο στόχο την αναγνώριση της συμβολής των εκπαιδευτικών στην προώθηση των αναγκαίων αλλαγών στην εκπαίδευση, καθώς και την αναγνώριση της ανάγκης να ανταποκριθεί στους νέους σύνθετους ρόλους, που οι γενικότερες αλλαγές στη γνώση απαιτούν, είναι αδήριτη ανάγκη να ζούμε αξιοπρεπώς από το μισθό μας.

Αναμφισβήτητα επί σειρά ετών ακολουθήθηκε μια πολιτική μισθών που μείωσε την αγοραστική δύναμη όλων των εκπαιδευτικών. Η επιδοματική πολιτική που ακολούθησε το ΠΑΣΟΚ μας οδήγησε στο τελευταίο σκαλοπάτι της μισθολογικής ιεραρχίας αφού δημιούργησε κραυγαλέες μισθολογικές ανισότητες μεταξύ δημοσίων υπαλλήλων. Παρατηρείται σήμερα το φαινόμενο επιδόματα άλλων κλάδων να υπερβαίνουν το σύνολο των αποδοχών ενός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. διεκδικεί:

Οικονομική αναβάθμιση των εκπ/κών μέσα από ένα νέο ενιαίο μισθολόγιο που θα στηρίζεται σε αρχές, θα άρει τις μισθολογικές αδικίες και θα δίνει την προοπτική σύγκλισης των αποδοχών μας με τις αποδοχές των ευρωπαίων συναδέλφων μας.

1.400 € εισαγωγικό μισθό με 1:2 σχέση εισαγωγικού-καταληκτικού μισθού.

Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό.

Διπλασιασμό των οικογενειακών επιδομάτων.

Αύξηση της υπερωριακής αποζημίωσης στα 15 € καθαρά.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. αγωνίζεται για ένα σχολείο για όλους, για ένα σχολείο ίσων ευκαιριών, για ένα σχολείο που θα προετοιμάζει και θα καθιστά ικανά όλα τα παιδιά μας να απαντούν δημιουργικά στις απαιτήσεις της εποχής μας.

Για να ανταποκριθεί η πολιτεία στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, απαιτείται ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της εκπ/σης, απαιτείται ο εκσυγχρονισμός της Ειδικής Αγωγής.

Το κράτος πρέπει να έχει την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για την αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύει πως η όποια αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται μόνο με την ψήφιση νομοσχεδίων, αλλά και με τη λήψη μέτρων όπως η αύξηση πόρων, η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, η παροχή σύγχρονου παιδαγωγικού υλικού και βιβλίων, η δημιουργία σύγχρονων εργαστηρίων, η ουσιαστική και συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η διαρκής συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών πείρας και ιδεών με διεθνής οργανισμούς.

Η ψήφιση του νέου νόμου 3699/2-10-2008 για την «Ειδική Αγωγή και Εκπ/ση ατόμων με αναπηρία», θεωρούμε ότι κινείται σε σωστή κατεύθυνση, αφού εναρμονίζεται πλήρως η εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στα πλαίσια της γενικής εκπαίδευσης.

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ –ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ


Η μετάθεση αποτελεί μια σημαντική μεταβολή στην υπηρεσιακή κατάσταση του κάθε εκπ/κού. Αποτελεί δε κατάκτηση για τον κλάδο μας το σύστημα μεταθέσεων με μοριοδότηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων.

Επομένως για κάθε προσπάθεια αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου επιβάλλεται ουσιαστικός, γόνιμος και αποτελεσματικός διάλογος με τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων μας. Απαιτείται πλήρης και λεπτομερή καταγραφή της κάθε κατηγορίας των μετρήσιμων κριτηρίων με στόχο τον εξορθολογισμό της μοριοδότησης, σε συνδυασμό με την αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων με ενιαία κριτήρια.

Οι αποφάσεις - προτάσεις θα πρέπει να έχουν ως στόχο να αμβλυνθούν και να εξαλειφθούν τυχόν αδικίες που προκύπτουν από το υπάρχον σύστημα μεταθέσεων.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. για την αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τις μεταθέσεις-αποσπάσεις προτείνει τα παρακάτω:

Α. Μεταθέσεις

Θεωρεί αναγκαία την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις. Για το εξορθολογισμό της μοριοδότησης των αντικειμενικών κριτηρίων απαιτείται:

α) Αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων σε επίπεδο νομού με αυστηρά ενιαία κριτήρια για την ένταξη κάθε σχολικής μονάδας σε συγκεκριμένη κατηγορία.

β) Επιβάλλεται αύξηση των μορίων αρχαιότητας.

γ) Αύξηση των μορίων για οικογενειακούς λόγους σε σχέση με τα υπόλοιπα κριτήρια μεταθέσεων.

δ) Αναγκαία και επιβεβλημένη η τροποποίηση του άρθρου 13 του Π. . 50/96 όπως τροποποιήθηκε με το Π. 100/97 που αναφέρεται στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων, έτσι ώστε να συμπεριλάβει και άλλες περιπτώσεις ασθενειών με στόχο τον περιορισμό των αδικιών. ε) Καθιέρωση κριτηρίων για τις μεταθέσεις στα πειραματικά και διαπολιτισμικά σχολεία.

στ) Επανεξέταση της διαδικασίας μετάθεσης στα Ειδικά Σχολεία.

ζ) Ένταξη των μεταθέσεων στα Μειονοτικά Σχολεία στις αρμοδιότητες του ΚΥΣΠΕ.

η) Στις μεταθέσεις να υπολογίζονται εκτός από τα οργανικά κενά και τα κενά που προκύπτουν από αφυπηρετήσεις έως 10 Οκτωβρίου αλλά και τα πραγματικά λειτουργικά κενά με στόχο την ικανοποίηση περισσότερων αιτήσεων μεταθέσεων και την αυτόματη μείωση των αποσπάσεων.

θ) Οι μεταθέσεις να πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέχρι τέλη Μαρτίου.

Β. Αποσπάσεις

α) Να νομοθετηθούν μόρια για όλες τις αποσπάσεις.

β)Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται σε φορείς να παίρνουν τα μόρια της θέσης που αποσπώνται και όχι τα μόρια της οργανικής τους θέσης.

γ) Να θεωρούνται και οι σύζυγοι εκπ/κών ειδική κατηγορία στις αποσπάσεις.

Γ. Υπηρεσιακά Συμβούλια

α)Αναδιοργάνωση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ) με πλειοψηφία των αιρετών μελών (από 2 σε 3 αιρετούς). β) Την ημερήσια διάταξη των Συμβουλίων να τη συντάσσουν ο Πρόεδρος του Συμβουλίου σε συνεργασία με τους Αιρετούς.

γ) Όλες οι τοποθετήσεις των εκπ/κών να γίνονται από τα ανάλογα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

δ) Όλες οι αποσπάσεις των εκπ/κών να πραγματοποιούνται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

ε) Εξομοίωση διδακτικού ωραρίου αιρετών ΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ στο 1/3 του υποχρεωτικού ωραρίου του εκπ/κού.

. Υπεραριθμίες

Ότι ισχύει για τις οργανικές υπεραριθμίες να ισχύει και για τις λειτουργικές. Εκπαιδευτικός που κρίνεται υπεράριθμος με υπαιτιότητα της υπηρεσίας και δεν τοποθετείται σε σχολείο της προτίμησής του να μην υποχρεούται να υπηρετήσει την οργανική του θέση αφού τοποθετήθηκε υποχρεωτικά από τη διοίκηση (3η φάση υπεραριθμιών).

Ε. Δυσπρόσιτα Σχολεία

Επαναχαρακτηρισμός όλων των δυσπρόσιτων σχολείων της χώρας ειδικά σε νομούς που οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις είναι δύσκολες. Να υπάρξει χαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων με κριτήρια που να είναι ενιαία για όλη τη χώρα (οργανικότητα, συνθήκες διαβίωσης, απόσπαση από την πρωτεύουσα του Νομού κ.λ.π.).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα ποτέ δεν αρνήθηκε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Έχει βεβαίως εκφράσει κατηγορηματικά την αντίθεσή της στην αξιολόγηση-χειραγώγηση, που ο Ν. 2525/97 προέβλεπε καθώς και τον τρόπο αξιολόγησης όπως ορίζεται από το Ν. 3205/04.

Ειδικότερα προτείνουμε να διέπουν τη νέα πολιτική αξιολόγησης της εκπαίδευσης οι εξής βασικές αρχές:

1. Η όλη προσπάθεια εκπαιδευτικής αξιολόγησης πρέπει να στηρίζεται σε ένα πλέγμα σαφών και συγκεκριμένων εκπαιδευτικών σκοπών.

2. Να αξιολογούνται όλοι οι παράγοντες και συντελεστές της εκπαιδευτικής λειτουργίας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικό και εποπτικό προσωπικό, υποδομή, υλικά μέσα, βιβλία, προγράμματα, υπηρεσίες στήριξης κ.λ.π.) στα πλαίσια ενός ενιαίου συστήματος αλληλοδιαπλεκόμενων διαδικασιών.

Όταν πρόκειται για αξιολόγηση εκπαιδευτικών θα πρέπει:

α) Να πεισθούν οι αξιολογούμενοι για τη χρησιμότητά της.

β) Να υπάρχει άμεση σύνδεση της αξιολόγησης με την εκπαίδευσή του. Δεν μπορεί να αξιολογείται κανείς με κριτήρια σχετικά με κατάρτιση που δεν έχει λάβει, με προσόντα που δεν του εξασφαλίστηκαν ή δεν του απαιτήθηκαν αρχικά.

γ) Τα πρόσωπα που θα στελεχώνουν τους κύριους φορείς

αξιολόγησης να είναι κατάλληλα επιμορφωμένα, ώστε να διασφαλίζεται η επιστημονικότητα των αρχών, μεθόδων και διαδικασιών που θα χρησιμοποιούνται. Φυσικοί αξιολογητές είναι ο /ντής του σχολείου και ο Σχολικός Σύμβουλος.

δ) Να αξιολογείται ο εκπ/κός σε ανύποπτο χρόνο.

Πρόταση: Η αξιολόγηση ΟΛΩΝ των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Το προϊόν της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να λαμβάνεται υπόψη ΜΟΝΟ για την ανάδειξη των στελεχών της εκπαίδευσης και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης αναμφισβήτητα είναι ένα θέμα που έχει ταλανίσει την εκπαιδευτική κοινότητα αρκετά χρόνια. Κυρίως τα τελευταία 25 χρόνια, όπου με βάση τις «φατσικές» επιλογές του ’83 θριάμβευσε η αναξιοκρατία, η ημετεροκρατία, ο κομματισμός, η παρεοκρατία και η φαυλότητα κάτι που δυστυχώς συνεχίστηκε με το Π. . 398 και το Π. . 25.

Οι τελευταίες επιλογές του 2007 έγιναν με βάση το Ν. 3467/2006, ένα νομοθετικό πλαίσιο που σήμερα έχει και θετικά και αρνητικά σημεία.

Η αλήθεια είναι πως η Δ.Ο.Ε. ποτέ δεν κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για την επιλογή στελεχών. Θυμίζουμε απλά πως η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. κατέθεσε γραπτές προτάσεις και στο . Σ. της .Ο.Ε. και στο Υ.Π.Ε.Π.Θ για τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου. Ένα όμως είναι σίγουρο ότι οι επιλογές που έγιναν με το Ν. 3467/2006 δεν έχουν μέτρο σύγκρισης με προηγούμενες επιλογές.

Ως Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύουμε στην ανάγκη το Συνδικαλιστικό Κίνημα να αποκτήσει ξεκάθαρες και συγκεκριμένες θέσεις για τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης, έτσι ώστε να οδηγούμαστε κάθε φορά σε αξιοκρατικότερες επιλογές που δε θα αμφισβητούνται.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. αφού έλαβε υπόψη της το γενικότερο συμφέρον της δημόσιας εκπ/σης, την ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα τοποθετείται υπεύθυνα και ξεκάθαρα στο θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης του άρθρου 16.

1. Όλοι απαιτούμε δημόσια, δωρεάν υψηλής ποιότητας Τριτοβάθμια Εκπ/ση. Το ενδεχόμενο δε της ίδρυσης μη κρατικών ιδρυμάτων όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται την αναβάθμιση των κρατικών, αλλά και τη διευκολύνει (άμιλλα, αποσυμφόρηση κρατικών ιδρυμάτων, με αποτέλεσμα με τα ίδια κονδύλια να αντιστοιχούν υψηλότερες δαπάνες ανά φοιτητή).

2. Ο όρος ιδιωτικοποίηση χρησιμοποιείται σκόπιμα και παραπλανητικά και υπονοεί την υποχρεωτική μετάβαση σε καθεστώς ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπ/σης. Όμως δεν πρόκειται γι’ αυτό. Πρόκειται για την άρση της συνταγματικής απαγόρευσης για ίδρυση ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπ/σης και μάλιστα για μερική άρση, αφού αυτή περιορίζεται στην ελευθερία ίδρυσης μόνο μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων.

3. Στη χώρα μας νομιμοποιούνται προσχολικοί, πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι φορείς ιδιωτικής εκπ/σης, υπάρχει δε συνταγματική απαγόρευση για τριτοβάθμιους. Το γεγονός αυτό δεν υπακούει σε καμιά λογική. Η καθολική απαγόρευση θα είχε μια λογική (μη αποδεκτή από εμάς, αλλά λογική). Για όσους αυτοπροσδιορίζονται ως αυθεντικοί και αποκλειστικοί υπηρέτες των αδυνάτων, θα είχε λογική το αντίθετο διότι:

Η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπ/ση είναι υποχρεωτική, είναι καθολικά απαιτητή και τροχιοδρομεί καθοριστικά το μέλλον του μαθητή, ενώ η τριτοβάθμια ούτε υποχρεωτική είναι, ούτε καθολικό ζητούμενο αφού οι διαρροές από αυτή δεν επιβάλλονται μόνο από το κόστος, την έλλειψη ενδιαφέροντος ή δυνατότητας αλλά και από την ανάγκη της αναζήτησης των αναγκαίων προς επιβίωση.

4. Στη χώρα μας, όχι μόνο υπάρχουν, αλλά κραυγάζουν διαφημιζόμενα ιδιωτικά ιδρύματα τα οποία αν και δρουν ανεξέλεγκτα και χωρίς κανόνες, παρέχουν και αναγνωρισμένους μεταπτυχιακούς τίτλους. Οι απόφοιτοί τους μάλιστα έχουν σε πολλές περιπτώσεις καλύτερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας και εμείς στρουθοκαμηλίζοντας, εμμένουμε στην συνταγματική απαγόρευση, διαπαιδαγωγώντας παράλληλα τους Έλληνες ότι όχι μόνο οι νόμοι αλλά ούτε το Σύνταγμα δεν έχει εφαρμογή στη γενέτειρα του Σωκράτη, του οποίου, την πνευματική κληρονομιά διεκδικούμε.

5. Η Ελλάδα είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ευρωπαϊκό δίκαιο είναι υποχρεωτικό για τις χώρες της Ένωσης ανεξάρτητα από τα εθνικά συντάγματα, τα οποία υποχρεούνται να προσαρμοστούν. Είναι δε απολύτως βέβαιο ότι αν ίδρυμα, ή επίδοξος επιχειρηματίας, ή κοινός απαιτών προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, όχι μόνο θα δικαιωθεί, όχι μόνο θα υποχρεωθούμε να προσαρμοστούμε καταβάλλοντας και υψηλά πρόστιμα, αλλά πιθανώς θα του επιδικαστούν και αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. τάσσεται υπέρ της άρσης της συνταγματικής απαγόρευσης και της ίδρυσης μη κερδοσκοπικών, μη κρατικών ιδρυμάτων συμβάλλοντας έτσι στην άμιλλα και την παροχή υψηλής ποιότητας εκπ/σης. Παραθέτει δε τα δικά της επιχειρήματα αντικρούοντας τις αιτιάσεις των αντιτιθέμενων στην άρση της απαγόρευσης. Παράλληλα ζητά τη στήριξη των κρατικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με γενναία χρηματοδότηση και τη θωράκισή τους έτσι ώστε να είναι επιστημονικά καταξιωμένα και ικανά να ανταγωνιστούν το όποιο μη κρατικό ίδρυμα. Είναι επίσης απαραίτητο να θεσμοθετηθούν κανόνες λειτουργίας από τη μεριά του ΥΠΕΠΘ, το οποίο θα πρέπει να ελέγχει ουσιαστικά τα όποια νέα ιδρύματα.

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως η παράλληλη λειτουργία δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων Π/θμιας Εκπ/σης και /θμιας Εκπ/σης δεν απέβη εις βάρος του δημοσίου σχολείου, πράγμα που δε συνέβη ούτε στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη όπου λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια μη κρατικά πανεπιστήμια.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ

Είναι γεγονός ότι η κοινωνική ασφάλιση στη χώρα μας, αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε, χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και φιλοσοφία. Σήμερα μετά από πολλές δεκαετίες και μέσα από μια διαδρομή, η οποία δημιούργησε πολλά προβλήματα, με ευθύνη της πολιτείας ξαναγίνεται λόγος για το ασφαλιστικό. Οι ρυθμίσεις της τελευταίας 15ετίας ήταν αποσπασματικές, δεν έδωσαν λύση στο πρόβλημα και είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των ορίων ηλικίας, τη μείωση των συντάξιμων αποδοχών και την αύξηση των εισφορών των εργαζομένων.

Όσο το κράτος δεν αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του και δεν αντιμετωπίζει ενδελεχώς τα βαθύτερα αίτια της υφέρπουσας κατάστασης, τα προβλήματα θα οξύνονται ακόμα περισσότερο. Είναι σίγουρο ότι οι εργαζόμενοι δεν φέρουν καμία ευθύνη, αφού επί χρόνια πλήρωναν και πληρώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές που ορίζουν οι νόμοι.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. διεκδικεί:

1. Κατοχύρωση της 35ετίας, ανεξαρτήτως από όριο ηλικίας.

2. Δυνατότητα συνταξιοδότησης των εκπ/κών με τη συμπλήρωση 30 ετών ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.

3. Κατάργηση της εισφοράς για κύρια σύνταξη.

4. Η σύνταξη να αποτελεί το 80% των εν εργασία αποδοχών και να υπολογίζεται στον τελευταίο μισθό.

5. Η θεμελίωση του δικαιώματος συνταξιοδότησης σε περίπτωση θανάτου ή ολικής αναπηρίας, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, με κατώτερο όριο σύνταξης στο ύψος του 80% των αποδοχών του νεοδιόριστου εκπ/κού.

6. Η πλήρης διασφάλιση των συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπ/κών και η μεταφορά του επικουρικού τους στο ΤΕΑΔΥ.

7. Η πλειοψηφία των Διοικήσεων των Ασφαλιστικών Ταμείων να αποτελείται από εκπροσώπους των ασφαλισμένων.

8. Η κατάργηση της συμμετοχής για τη Φαρμακευτική Περίθαλψη.

9. Οι αναπληρωτές να πληρώνουν κατ’ ευθείαν στα ασφαλιστικά μας ταμεία και όχι στο ΙΚΑ.

10. Η αύξηση του ποσού των δανείων, η μείωση των επιτοκίων και η απλούστευση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη χορήγησή τους από τα Ασφαλιστικά Ταμεία.

11. Άμεση χρηματοδότηση του Ταμείου Πρόνοιας για να μην παρατηρείται το φαινόμενο συνάδελφοι να περιμένουν να πάρουν το Εφάπαξ έως δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ

Στον 21ο αιώνα, η υπάρχουσα υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.

Χρειάζεται αναβάθμιση της ποιότητας της σχολικής ζωής και πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα άμεσης αντιμετώπισης, βελτίωσης και επέκτασης της κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής.

Πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ανέγερση Νηπιαγωγείων λόγω της υποχρεωτικής προσχολικής φοίτησης για ένα χρόνο αλλά και στην ανέγερση Δημοτικών Σχολείων όπου υπάρχει ανάγκη.

Προτείνουμε: Τη συνεχή χρηματοδότηση από την πολιτεία για τη συντήρηση και την επισκευή των σχολείων. Τον εξοπλισμό των σχολείων με το απαιτούμενο παιδαγωγικό και τεχνολογικό υλικό.

Την εξάλειψη της διπλοβάρδιας και τη μείωση των μισθωμένων κτιρίων.

Τη δημιουργία νέων αιθουσών και σχολικών μονάδων με απόλυτα σύγχρονες προδιαγραφές και σεβασμό στο περιβάλλον.

Την απομάκρυνση του αμιάντου από όλα τα σχολικά κτίρια της χώρας.

Την αύξηση και βελτίωση των Ειδικών Σχολείων και Εργαστηρίων.

Τον προσεισμικό έλεγχο κυρίως στα πιο παλιά σχολεία.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής, Αγγλικής Γλώσσας, Μουσικής), διορίζονται από το 1992 στην Π/θμια Εκπ/ση και έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων για τη διδασκαλία των μαθημάτων της ειδικότητάς τους, συντελώντας στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπ/σης.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύοντας σε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και τη ζωή, ένα σχολείο ίσων ευκαιριών όπου θα παρέχει σε όλα τα παιδιά, όλα τα γνωστικά αντικείμενα διεκδικεί:

Αύξηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και αντίστοιχους διορισμούς.

Επέκταση του μαθήματος της Μουσικής στην Α' και Β' τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Ισότιμη αντιμετώπιση των ειδικών μαθημάτων στη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων.

Μείωση ωραρίου των εκπαιδευτικών που μετακινούνται για εκτέλεση διδακτικού έργου σε άλλο σχολείο μακριά από την οργανική τους θέση.

Καθιέρωση Θεατρικής Αγωγής στο αναλυτικό πρόγραμμα

Διδασκαλία από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των αντίστοιχων μαθημάτων και στα ολιγοθέσια σχολεία.

Δημιουργία και βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής στα δημοτικά σχολεία για την καλύτερη διδασκαλία των μαθημάτων φυσικής αγωγής, ξένης γλώσσας και καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Δυνατότητα απόσπασης και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα σχολεία του εξωτερικού.

Αποζημίωση και γενική κάλυψη των εκπαιδευτικών που μετακινούνται για εκτέλεση διδακτικού έργου σε άλλο σχολείο μακριά από την οργανική τους θέση.

Μοριοδότηση και των σχολείων στα οποία γίνεται "συμπλήρωση ωραρίου".

Πρόβλεψη και κάλυψη θέσεων μουσικών και γυμναστών στα σχολεία ειδικής αγωγής.

Ίδρυση Γραφείου Φυσικής Αγωγής Π.Ε. σε κάθε Διοικητική Περιφέρεια.

Επέκταση της Μετεκπαίδευσης των Διδασκαλείων στους συναδέλφους Ειδικοτήτων.

Ίδρυση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικοτήτων και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε αναλογία 1 προς 100 (1 Σχολικός Σύμβουλος προς 100 εκπαιδευτικούς συγκεκριμένης ειδικότητας). Στην περιφέρεια η αναλογία να είναι 1 προς 50. Να γίνει πλήρωση των θέσεων αυτών με επιλογή υποψήφιων εκπαιδευτικών της συγκεκριμένης ειδικότητας που ανήκουν Οργανικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και εφόσον δεν υπάρχουν υποψήφιοι, να γίνει η πλήρωση με μετάταξη από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αναγνώριση ως εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας του χρόνου κατά τον οποίο εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής εργάστηκαν σε σχολεία μέσω προγραμμάτων της Γ.Γ.Α. (περίοδος 1986-1989).

ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ

Έχοντας περάσει είκοσι, σχεδόν, χρόνια από την τελευταία αλλαγή των βιβλίων στο Δημοτικό Σχολείο, το Μάιο του 2003, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δημοσιεύει τις προκηρύξεις με τις οποίες καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για τα νέα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου. Οι συγγραφείς των σχολικών εγχειριδίων έπρεπε να βασιστούν στα νέα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ, όπως αυτά διαμορφώθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από το 2001 μέχρι το 2003.

Αναμφισβήτητα, η αλλαγή των σχολικών βιβλίων ήταν αναγκαία. Τα σχολικά εγχειρίδια έπρεπε να υλοποιούν τις παιδαγωγικές εκείνες μεθόδους που θα αποσκοπούσαν στη βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας. Στην πράξη όμως αυτό δεν αποδείχτηκε. Σήμερα η εκπαιδευτική κοινότητα εκφράζει τις αντιρρήσεις της, επισημαίνει λάθη και αδυναμίες και προτείνει διορθώσεις. Αυτά που μέχρι χθες φάνταζαν αποδεκτά, σήμερα αποδεικνύονται ξεπερασμένα.

Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. πιστεύει ότι ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος θα πρέπει να είναι άμεσος με στόχο την υψηλή ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση. Μια εκπαίδευση που πρέπει να είναι δημόσιο αγαθό και που η πολιτεία οφείλει να παρέχει σε όλους δωρεάν. Χρειαζόμαστε σχολεία που θα δίνουν στα παιδιά μας χρόνο, γνώση και πραγματικά εφόδια. Χρειαζόμαστε Παιδεία που θα περιλαμβάνει τη γνώση και την πληροφόρηση, τις νέες δεξιότητες, την ηθική, αξιακή, πολιτική και κοινωνική διάπλαση του ανθρώπινου χαρακτήρα. Προς αυτή, λοιπόν, την κατεύθυνση χρειαζόμαστε νέα αναλυτικά προγράμματα πάνω στα οποία θα δημιουργηθούν εξ’ αρχής και τα νέα διδακτικά βιβλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου