Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Τι αλλάζει στις προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.


Αναρτήθηκε την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009 στην ιστοσελίδα http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2934&Itemid=231 το Ρεπορτάζ της esos.gr της κ. Υπουργού (πρώην Εθνικής) Παιδείας σχετικά με τις προθέσεις της στις προσλήψεις μονίνων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αναλυτικά το ρεπορτάζ έχει ως εξής :

ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Οι προσλήψεις στο εξής θα γίνονται μόνο με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.Οι πίνακες σταματούν να τροφοδοτούνται. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους . Στόχος μας οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ’ αρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους. Και για τον τόπο και για τον χρόνο πιστεύουμε πως θα υπάρξουν χρήσιμες προτάσεις στο στάδιο της διαβούλευσης για το οποίο θα σας μιλήσω στη συνέχεια. Ταυτόχρονα εξετάζονται οι όροι ουσιαστικής υλοποίησης του θεσμού του Δόκιμου Εκπαιδευτικού , δηλαδή η επιμόρφωση και η αξιολόγησή του τη πρώτη διετία.3. Επανεξετάζεται συνολικά το σύστημα της μοριοδότησης και κινήτρων. Εδώ η αρχή είναι πολύ συγκεκριμένη. Τα μόρια αφορούν τον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας. Άπαξ και ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν. Δεν τα μεταφέρει μαζί του, παραμένουν στη θέση από την οποία ο ίδιος μετακινείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους πίνακες που ανακοινώσατε ότι κλείνουν, η ερώτησή μου είναι: Παύουν να ισχύουν και οι ρυθμίσεις που ίσχυαν για την προϋπηρεσία των Αναπληρωτών; Είχαμε χωριστές προσλήψεις από εκεί και θα γίνονται οι προσλήψεις που κάνουν μόνο από το ΑΣΕΠ, το 40% παύει να ισχύει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγκρίνονται μόνο από τον ΑΣΕΠ και σας είπα ότι θα υπάρξει βεβαίως μια μεταβατική περίοδος γιατί υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια κινήθηκαν σ’ αυτή την κατεύθυνση. Αλλά όπως ειπώθηκε κι εχθές κι όπως είναι η κατεύθυνση και από το Υπουργικό Συμβούλιο, το πώς λαμβάνεται υπ' όψιν η προϋπηρεσία θα είναι με βάση αυτές τις βασικές αρχές. Αυτό που σας λέω εγώ τώρα και το έχουμε πει επανειλημμένα όταν ήμαστε στην αντιπολίτευση, ότι ο στόχος είναι οι εκπαιδευτικοί να μπαίνουν μόνο με τον ΑΣΕΠ και θέλω να λάβετε σοβαρά υπ' όψιν σας την πρόσθεση που έκανα, ότι ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση. οι άνθρωποι που μπαίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να εξετάζονται από πολλές πλευρές. Είναι πολύ διαφορετική ή εκπαίδευση απ’ όλα τα άλλα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ισχύει αυτό στην πράξη..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γι’ αυτό και είπαμε ότι η πρόταση είναι ουσιαστική, η υλοποίηση ενός θεσμού με συγκεκριμένες διαδικασίες και προτάσεις. Στην ερώτησή μου στις Υπηρεσίες να μου βρουν έναν εκπαιδευτικό που κατά τη διάρκεια της διετίας δεν έχει περάσει ή έχει κοπεί για κάποιους λόγους δεν υπάρχει ούτε ένας! Άρα υπάρχει μια ανάγκη ουσιαστικής λειτουργίας του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό δεν πρέπει να συνδυάζεται με την αξιολόγηση όμως;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και επιμόρφωση και αξιολόγηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό περιλαμβάνει αν δεν κάνω λάθος και Ψυχολόγους; Και από την ψυχολογική πλευρά των εκπαιδευτικών θα υπάρχει εξέταση τέτοιου είδους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η εκπαιδευτική επάρκεια έχει πολλά στοιχεία όπως ξέρετε και γι’ αυτό πιστεύω ότι και οι ίδιοι οι φορείς των εργαζομένων αλλά και τα Πανεπιστήμια έχουν πολλές προτάσεις κι έχουν εμπειρία και από πολλές χώρες. Πώς πραγματικά προχωρούμε στην επιλογή έστω και με ελάχιστα κριτήρια των ανθρώπων που μπαίνουν στην τάξη. Γιατί οι εκπαιδευτικοί που μπαίνουν στην τάξη δεν είναι το ίδιο με αυτούς που δουλεύουν στο γραφείο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα γίνει μ’ αυτούς που θα έρθουν όταν δεν πληρούν κατά κάποιον τρόπο κάποια από τα κριτήρια που θα βάλετε εσείς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προς το παρόν να σταθούμε στα κριτήρια που πρέπει να βάλουμε για να μπαίνουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγνώμη, επειδή είναι μεγάλη αλλαγή και θα χρειαστούμε πολλές διευκρινίσεις, δεν ξέρω αν είσαστε έτοιμοι ακόμα και αν έχετε στο μυαλό σας όλο το σύστημα των νέων προσλήψεων ας πούμε, αλλά αφ’ ενός η προϋπηρεσία θα μετράει με κάποιο τρόπο ή όχι; Είτε όχι μ’ αυτούς πίνακες, με κάποιον άλλον τρόπο. Θα μετράει όμως; Γιατί κάθε χρόνο αναγκάζεστε να προσλαμβάνετε αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Τι θα γίνει μ’ αυτούς; Θα μετράει η προϋπηρεσία τους;Και δεύτερον: Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση; Αφού αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αξιολόγηση στα σχολεία. Από πότε θα ξεκινήσει, και να είσαστε έτοιμοι να μας πείτε για τη μεταβατική περίοδο πόση θα είναι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για πολλά απ’ αυτά θα μπορούσα να σας πω τις απαντήσεις αλλά τότε θα καταργήσουμε τη διαβούλευση. Γι’ αυτό και η συζήτηση την επόμενη εβδομάδα, που θα ξεκινήσει η διαβούλευση, θ’ απαντήσει και θα θέσει όλα αυτά τα ζητήματα. Θέλω όμως να σας πω ως αρχή, ότι και στο χώρο των Αναπληρωτών και σε οποιαδήποτε επιλογή γίνεται, δε θα υπάρχει πουθενά αυθαίρετη επιλογή ανθρώπων οι οποίοι συγκεντρώνουν εμπειρία χωρίς να έχουν περάσει τις βασικές εξετάσεις που περνούν όλοι οι εργαζόμενοι. Και σας είπα ότι στο χώρο της προϋπηρεσίας θα ισχύουν βασικές αρχές που ανακοινώθηκαν κι εχθές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δύο θέματα θέλω να ρωτήσω. Το πρώτο είναι το ζήτημα της μοριοδότησης. Μιλήσατε για κίνητρα, ουσιαστικά μοριοδότηση και κίνητρα το οποίο θα το εξετάσετε από την αρχή. Αυτό θα έχει να κάνει γενικώς στο σύνολο της μοριοδότησης των εκπαιδευτικών;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, στο σύνολο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή τόσα δυσπρόσιτα κλπ κλπ. Θα κάνετε αλλαγή και των τοπικών χαρακτηρισμών;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε πολλά αιτήματα, επειδή όπως ξέρετε είδαμε την ΕΝΑΕ, η ίδια η ΕΝΑΕ έχει προτάσεις για αλλαγές στο εσωτερικό των νομών. Υπάρχουν πολλά προβλήματα στα νησιά όπου το μισό νησί είναι στη μία ζώνη, το άλλο μισό νησί στην άλλη ζώνη και αυτό δημιουργεί δυσκολίες. Η σωστή αλλαγή αφορά και στην αλλαγή αυτού του χάρτη. Θα ήθελα να κάνω σαφές, επειδή είπατε για τα μόρια και τις δυσπρόσιτες, για να το πούμε με απλά λόγια, κανένας δεν μπορεί να διορίζεται στη Τήλο και να παίρνει μόρια στο Υπουργείο Παιδείας. Αυτό είναι η πολύ απλή σκέψη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή θα υπάρξει διαβούλευση, από πότε θα σταματήσουν οι πίνακες που λειτουργούν αυτή τη στιγμή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλα θα αλλάξουν από τη στιγμή που θα υπάρξει νόμος στη Βουλή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που μας είπατε κα Υπουργέ συνδυάζεται με άλλη μια δήλωση που κάνατε πριν για το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο νέο μοντέλο του σχολείου; Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δηλαδή θα έχει ρόλο στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ενδεχομένως;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι με την έννοια της συμμετοχής σε θεσμοθετημένες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές διαδικασίες. Αλλά ότι οι θεσμοί του Σχολικού Συμβουλίου της Σχολικής Επιτροπής θα πρέπει να επανεξεταστούν και να ενδυναμωθούν, είναι μέσα στις προθέσεις μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου