Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ … ΜΙΑ ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ

Η σημερινή συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τη νέα Υπουργό Παιδείας προσφέρεται για πολλές, και αποκαλυπτικές των προθέσεων της κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για το χώρο της παιδείας, αναγνώσεις.
Πίσω από την ωραιοποιημένη επιφάνεια με τις φιλολογικές διατυπώσεις περί στρατηγικών επιλογών και διακηρυγμένων στόχων, με λίγη προσοχή «αποκωδικοποιούνται» κάποιες γνωστές απ’ τα παλιά έννοιες και πρακτικές.
Στα αιτήματα της Δ.Ο.Ε. η κ. Διαμαντοπούλου απάντησε, όπως ήταν αναμενόμενο, με τις προγραμματικές δηλώσεις (διανθισμένες με άκρως ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες).
«Δεσμεύτηκε» για 1δις στην παιδεία (για ολοήμερο, νηπιαγωγεία και υποδομές) μέσα από τον προϋπολογισμό, δίχως όμως να ξεκαθαρίζει αν αυτά τα χρήματα θα προέρχονται από ευρωπαϊκά κονδύλια (μήπως συμπεριλαμβάνονται τα 800.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ κληρονομιά από την προηγούμενη κυβέρνηση;) και τονίζοντας ότι θα πρέπει να συνδεθούν με αποτελέσματα στο χώρο της εκπαίδευσης (…)
Απέφυγε να δεσμευτεί για αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών (παρά τις καλλιεργούμενες προσδοκίες) λέγοντας ότι «θα πρέπει να εξεταστούν τα συνολικά δεδομένα» και ότι θα έχει δώσει απαντήσεις μέχρι την κατάρτιση του προϋπολογισμού. Εδώ βέβαια βρήκε αναπάντεχη ανοχή από τα μέλη της ΠΑΣΚ της Δ.Ο.Ε. που της έδωσαν παράταση προθεσμίας μέχρι την Ολομέλεια των Προέδρων κρατώντας, φυσικά, σε εκλογική ομηρία τις Γ.Σ. των συλλόγων όλης της χώρας.
Τόνισε τον πρωταρχικό στόχο για ένα ολοήμερο σχολείο ως βασική επιλογή. Μόνο που η εφαρμογή θα είναι πιλοτική (ξυπνούν αναμνήσεις από τα πολυδάπανα 28 πιλοτικά - φαντάσματα) και φυσικά το «νέο» σχολείο θα συνδυάζεται με αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών (κίνητρα και επιβραβεύσεις το νέο της όνομα) καθώς και συμμετοχικό «ρόλο» στους γονείς, στους φορείς και στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Μίλησε για κάλυψη κενών το προσεχές 10ήμερο μέσα από προσλήψεις αναπληρωτών αλλά και επιστροφή εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε διοικητικές υπηρεσίες και θα «λήξουν» (πώς άραγε; και ποιων άραγε;) οι αποσπάσεις τους. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε συμπλήρωση ωραρίου σε περισσότερα του ενός σχολεία καθώς και σε υπερωρίες.
Είπε πως θα εξετάσει άμεσα το θέμα της βεβαίωσης που πρέπει να χορηγούν τα νηπιαγωγεία για εγγραφή στο δημοτικό σχολείο (της οποίας την έκδοση ανέστειλε εγκύκλιος της 2-10-2009) αλλά δεν έλειψαν οι αιχμές (από τον υφυπουργό κ. Πανάρετο) ότι πριν γίνει υποχρεωτική η φοίτηση των νηπίων έπρεπε να έχει λυθεί το πρόβλημα των κτιριακών υποδομών (αυτό που έλυνε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. για 20 χρόνια).
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό η υπουργός Παιδείας δε δεσμεύτηκε για τίποτα από τα υπεσχημένα επιβεβαιώνοντας τους φόβους ότι όλες οι εξαγγελίες δεν ήταν τίποτα περισσότερο από προεκλογικά πυροτεχνήματα. Ακολούθησε την πεπατημένη διαβεβαιώνοντας το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι θα εξετάσει τις προτάσεις για αναμόρφωση του συστήματος μεταθέσεων, ότι αναμένει προτάσεις για ένα νέο νόμο επιλογής στελεχών και ότι θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις της με τη Δ.Ο.Ε. με συγκεκριμένη κάθε φορά ατζέντα, δίχως όμως να προσδιορίζει το πότε.
Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι δε δίστασε να παρουσιάσει το «όραμα» ενός σχολείου «συμμετοχικού» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη θέση και το ρόλο του εκπαιδευτικού ο οποίος, όπως διαφαίνεται, θα αποδοθεί σε κυνήγι κινήτρων για να μπορεί να σταθεί ηθικά και οικονομικά στο «νέο» σχολείο που ετοιμάζεται από την κυβέρνηση. Όποιοι κι αν είναι οι σχεδιασμοί, η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. υπεύθυνα και δυναμικά μακριά από λαϊκισμούς και μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες, φιλοκυβερνητικά ή κυβερνητικά σύνδρομα, θα είναι έτοιμη να στηρίξει ό,τι το θετικό αλλά και να αντιπαλέψει ό,τι έχει ως στόχο την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης καθώς και του ρόλου και της θέσης του εκπαιδευτικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου